Ths Skrevet September 28, 2014 Share Skrevet September 28, 2014 Som dere ser er jeg ny bruker her på forumet. Har kikket meg rundt de siste par årene, men ikke postet. Vi er nå på vår andre BMW og tenkte det var på tide å vise den fram litt også. I mars 2013 byttet vi fra Honda Civic Type R 2008 modell til en BMW 525ia e60 2007 modell. Karbonsvart med beige interiør, nydelig bil i mine øyne. Etter en del plunder med motor og mye penger brukt opp ble det besluttet å kvitte seg med den før den tok nattesøvnen fra oss. Ble byttet inn i bilen som er vist under, en 335xi fra 2008. Importert fra Italia på ett eller annet tidspunkt, 2009 tror jeg uten å ha sjekket, og har stort sett gått i Bergensområdet etter det jeg vet. Vi kjøpte denne i mai i år, og på det tidspunktet hadde den gått ca 48000 km. En bil med forholdsvis lite ekstrautstyr, men jeg kan ikke si at det er noe jeg savner så fælt at det ikke går an å leve med. Hadde adaptive lykter på e60en og det var veldig kjekt, så vi får se hvordan denne bilen greier seg nå som det blir mørkere. Mangler også navi, men den ble uansett bare brukt for morroskyld til å se hvor langt det var igjen på turene. Ikke så veldig store planene for bilen. Felgene som står på nå er nok en billig 19" GS felgpakke med Sonar dekk som er merkelig slitasje på. Blir nye felger og dekk til neste vår. Mest sannsynlig TSW Jerez eller Amaroo 19". Det er også kjøpt inn nye Dynavin N6 headunit som skal inn om ikke så lenge, så der får jeg i det minste DAB, BT og litt annen funksjonalitet. Det fulgte med en karbonfiber spoiler kant som jeg har tatt av. Var bort i mot CSL stil vipp på den, men det var noe missfarging i deler av støpen som jeg ikke likte, og det lot seg ikke korrigere med polering. Mulig det blir nytt baggasjelokk eller leppe etter hvert. Det er av tidligere eier også sveiset på dobble endestusser på original eksos. Hullene i diffuser rundt er kun kuttet ut av original diffuser. Det er gjort en god jobb, men har ny diffuser med skikkelige støpte hull på ønskelista. I samme stil kunne jeg tenke meg en leppe forran også. Siden dette er en xi er jo høyden enda litt høyere enn på vanlig 3-serie, men det er ingen planer om å senke bilen foreløpig. Synes det er deilig å ha en bil som både er fast nok til å kunne kjøre sportslig, og samtidig myk nok til langkjøring. Vi får se hva tiden bringer! Noen bilder, resten i galleriet nederst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet September 28, 2014 Share Skrevet September 28, 2014 Ser ut som en flott bil med kul fargekombinasjon:) Er vel sjelden i kombinasjon med Xdrive også. Gratulere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå