eirikmedlie Skrevet Oktober 2, 2014 Share Skrevet Oktober 2, 2014 Heisann! Første post her på bimmers! 316i'en min døde idag, eller. Døde og døde, den mista oljetrykket, men var snar med og stoppe motoren så den er sannsynligvis ikke helt død. Uansett, jeg har en ekstra motor stående som jeg tok fra en delebil jeg en gang kjøpte, men tok desverre ikke ut hjernen fra den bilen før jeg vraka den. Siden motorbytte er det enkleste for min del så lurer jeg på om jeg kan bruke hjernen som står i 316i'en min nå, eller om jeg må ha en hjerne som passer til 1.8litern i stedet for den som allerede er i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet Oktober 3, 2014 Share Skrevet Oktober 3, 2014 Bruk alt av motorstyring, sensorer og lendingsnett fra originalmotor så skal det funke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikmedlie Skrevet Oktober 3, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2014 Bruk alt av motorstyring, sensorer og lendingsnett fra originalmotor så skal det funke. Motorstyring, med andre ord hjernen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikmedlie Skrevet Oktober 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2014 *bump* Fant ut at veivlagrene på min M40B16 var ødelagt, sannsynligvis oljepumpa også. Har en M40B18 stående, om jeg tar ALT elektrisk fra 1.6L og over til 1.8L så skal det vel funke? Bare for å være på den sikre siden, før vi gjør det. Slik at jeg ikke gjør en hel masse arbeid for ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Oktober 28, 2014 Share Skrevet Oktober 28, 2014 m40b16 og b18 er like utvendigbare flytt over det elektriske og lemp den i bilendet vil funke som bare det eirikmedlie reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikmedlie Skrevet Oktober 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2014 m40b16 og b18 er like utvendig bare flytt over det elektriske og lemp den i bilen det vil funke som bare det Kjempe! Takk skal du ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikmedlie Skrevet Oktober 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2014 m40b16 og b18 er like utvendig bare flytt over det elektriske og lemp den i bilen det vil funke som bare det Inkluderer dette bensinrailen og dysene eller vil det fungere med rail/dyser fra B18 motoren med B16 nett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Oktober 28, 2014 Share Skrevet Oktober 28, 2014 Inkluderer dette bensinrailen og dysene eller vil det fungere med rail/dyser fra B18 motoren med B16 nett? trenger ikke bytte fuel railen eller dyser de kan stå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Oktober 28, 2014 Share Skrevet Oktober 28, 2014 men når jeg tenker meg omså er vel ledningsnett også likt på b18 og b16 med mindre det har vert automat gir på b18 motoren eller om den kommer fra noe annet en e36burde vel egentlig være plug n playeneste er at du må bruke b16 hjerne for å få starta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikmedlie Skrevet Oktober 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2014 men når jeg tenker meg om så er vel ledningsnett også likt på b18 og b16 med mindre det har vert automat gir på b18 motoren eller om den kommer fra noe annet en e36 burde vel egentlig være plug n play eneste er at du må bruke b16 hjerne for å få starta Jaja, ledningsnettet var bytta på en halvtime, times tid. Begynner og ta form nå da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikmedlie Skrevet November 2, 2014 Forfatter Share Skrevet November 2, 2014 Fikk motoren i bilen igår, starter og går men høres ut som en dieselmotor. Kan det være ventilløfterene? Siden det er hydrauliske løftere så er det jo kanskje mulig at det ligger olje som har stivnet under løfterene? Noen som har andre ideèr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet November 2, 2014 Share Skrevet November 2, 2014 det er nok bare at den har stått lenge det vil komme seg etter at den får gått litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikmedlie Skrevet November 14, 2014 Forfatter Share Skrevet November 14, 2014 det er nok bare at den har stått lenge det vil komme seg etter at den får gått litt Har ikke blitt bedre enda, etter 920 kjørte kilometer. Skal kjøre rens på motoren en eller to ganger til, ble bedre etter første gang. Motoren har jo som sagt stått lenge, er sikkert noen oljekanaler som er tett. Men fant et nytt problem, når motoren er gått varm så fusker den på ca 2800 til 3400RPM, og med kløtsjen ute så stopper den på 4K omdreininger, trår jeg kløtsjen inn så går den opp til 5K men stopper der. Den hopper ikke som om at det skulle vært et kutt, men bare fusker både med kløtsjen inne og ute. Noen ideér? Ser for meg det kan være tenningen, siden rotoren står på kammen, og registeret er en halv tann feil så kan det jo hender den tenner litt for tidlig eller seint, husker ikke på farta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå