Gå til innhold

Startssperre på E39 - MS42 hjelp!

TommyNgu
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har en 2000 mod. 520i (M52TUB20) m/ manuell kasse som jeg har byttet motor på. Så p.d.d sitter det en 528i motor i den, en M52TUB28 motor. Og jeg kjøpte en 528i DME, EWS, tenningslås og nøkkel som matcher med hverandre, men problemet er at disse kommer fra en automat bil. Og det er der jeg stopper opp, fordi EWS´en vil ikke ¨låse¨ opp startssperren i DME´en fordi EWS ikke får signaler fra kassa om hvilket gir den står i (som jeg forstod det). Og siden en automat bil bare starter i P og N, som jeg ikke har i en manuell kasse, så har jeg et relativt stort problem. 

Da lurte jeg på om noen viste om noen som kan enten fjerne startssperren i hjernen min eller vet om en annen løsning? F.eks hvordan jeg kan lage et signal til EWS´en at bilen står i P eller N slik at den starter, enten via hardware eller software. Som sagt, så er DME, EWS, nøkkel og tenningslås synkronisert, så det er ikke det som er problemet. Det er startssperren som hovedsaklig er problemet, som jeg kan se ihvertfall. Trenger hjelp til dette! 

Har hørt med ESS og kimf, men noen andre som vet om noen andre? Enten i Sverige eller andre steder i landet, åpen for alle forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...