Gå til innhold

99 BMW 523i manuell 191000 km selges.


Simplify
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, selger min meget godt holdte BMW 523i, kopierer like godt bare annonseteksten fra finn da den er veldig utfyllende, dere får spørre om det er noe annet dere lurer på.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=51873977

 

Selger min meget velholdte BMW 523i manuell da jeg har kjøpt meg nyere bil. Bilen har kun hatt to eiere, meg, og en eldre herremann jeg kjøpte den av som har hatt den siden den var ny. Bilen er tatt veldig godt vare på og fremstår meget pen for å være en 99 modell, fullt servicehefte. Jeg har satt på M5 frontfanger på bilen, men bortsett fra det er bilen helt original. Jeg har vært særdeles nøye med oljeskift siden den kom i mitt eie, bytter olje og filter 2 ganger årlig, og bilen har kun gått på høykvalitets Castrololje. Bilen har en god del utstyr som ikke mange biler hadde på denne tiden, blant annet: Cruisekontroll, antispinn, oppvarmede seter, kjørecomputer, klimaanlegg, air condition, elektriske vinduer/speil og multifunksjonsratt.
 

Bilen er nylig EU-godkjent, og denne varer fram til Mai 2016, så her er det bare å kjøre på. Det var noe rust på den da jeg kjøpte den, men alt av rust ble fjernet av billakkerer på høsten i fjor, så bilen er så og si helt rustfri. Bilen er som sagt i meget god stand, motoren er helt fantastisk, den maler helt nydelig og det er et meget godt drag i bilen. Om man ikke er så hard på foten så har den et fornuftig forbruk på 0.8 l på mila på blandet kjøring, og jeg har vært nede i 0.7 på litt mer langkjøring, men det er en stor motor, så man kan helt klart bruke litt mer hvis man kjører mer aktivt.
 

Bilen er helt nydelig å kjøre, nesten ikke noe støy fra omgivelsene, og den føles veldig tight og komfortabel å kjøre med, denne kan man dra på mange langturer med uten problemer. Det føles absolutt ikke som man kjører en 99 modell.

Rekkesekserene til BMW har en tendens til å bruke olje, men denne har ikke oljeforbruk, mellom oljeservicene så har jeg knapt kunnet se at nivået på peilepinnen har beveget seg, så motor er i meget god stand, den bruker heller ikke vann. Alt elektrisk fungerer på bilen.
 

Dette har vært byttet i mitt eie:

Toppdekselpakning (disse har en tendens til å bli harde som stein etter mange år, ble byttet i 2013).
Olje og filter (byttet på 180 000 og 188 000).
ABS-sensor bak (2013).
Begge fjærer bak (2014).
ABS-hjerne (helt ny hjerne, som har en tendens til å ryke på disse bilene, 2014).
Ny frontlykt (2014).
Stabsstag foran og bak (2014).
 

Tror jeg har fått med det meste nå, men det er bare å slå på tråden for mer informasjon og for en hyggelig bilprat.
Bilen har selvfølgelig ingen heftelser.
Bilen står i Lier, utenfor Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...