Gå til innhold

Motorproblem e36 (M50)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min 325i cab fant ut idag etter ca en time kjøring at den ikke ville mer. Hadde stoppa innom en bensinstasjon og når jeg skulle kjøre videre begynnte den å gå ugjevnt. Med litt pumping på pedalen ble den bra igjen, men det varte bare i 20 sek så kom det tilbake og ble bare værre til den etter ca 1 minutt stoppa helt og nektet å starte )ikke tegn til tenning)

Siden jeg hadde det travelt ble bilen overlatt til seg selv fram til kvelden. Når jeg kom med en kompis og en bil for å taue prøvde jeg selvfølgelig å starte. Da starta den helt fint og gikk i ca 5 min før det var akkurat det samme igjen. 

Litt vanskelig å forklare hva som skjer, men kan sammenliknes med kjøre tomt for bensin..

Forslag og ideèr mottas med takk :)

Skrevet

Jeg hadde ish samme problem på min, jeg trodde også bensinpumpe men viste seg at det enten var et tett bensin filter eller en vakumslange som blei flat når den blei varm.
Hvis det var kam/veivsensor Glue, ville vel den ikke nødvendigvis stoppa? (ikke stoppa på noen av de bilene jeg har hatt med gåen kam/veivsensor ihvertfall. 

Skrevet

Så bensintilførsel høres ut som det kan være problemet.. Hvordan kan jeg feilsøke dette?

Skrevet

Det enkleste er å åpne opp baksetet slik at du får åpnet lokket ned til bensinpumpa for å høre om den går som den skal.  Den lager en ganske høy lyd som er lett å høre når den går. Etter dette burde vell bensinfilteret skiftes om bensinpumpen går som den skal. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...