Changeturn Skrevet Oktober 14, 2014 Skrevet Oktober 14, 2014 Hei, Jeg har en 520i E39 som jeg er veldig fornøyd med (tilstand messig) men jeg er ute etter litt mer krefter. Vurderer derfor å bygge om til 540i evt m5 (ser for meg at m5 er vanskelig å godkjenne) men hvordan er det med godkjenning av 540i er dette så å si umulig eller kan jeg klare det? Regner med at jeg må bytte en del ting i tillegg til motoren hvis jeg skal godkjenne det Har noen gjort dette før? Hvor mye koster dette ca? Er det slik at hvis jeg skal bytte motor burde jeg enten gå hele veien (m5) eller bare oppgradere til 2,5l? Hva tenker dere om evt turbo, ser for meg at dette er vanskligere å godkjenne enn Motorbytte da turbo ikke er originalt på noen BMW'er, men jeg er ikke veldig erfaren i det med godkjenning så fint om noen kan opplyse meg litt Takker for alt av svar !
Fidelio Skrevet Oktober 15, 2014 Skrevet Oktober 15, 2014 Ja, Du må bytte Motor (sier seg selv) girkasse, clutch, bremser,motorfester må ordnes tipper jeg? Ledningsnett, tenningslås, nye fester til eksos vil jeg truuu, med tanke på 6 til 8 syl. Letteste er vel bare å kjøpe en 540?
Changeturn Skrevet Oktober 16, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2014 Må jeg ikke bytte noe i understellet også? Jo det enkleste er kanskje å kjøpe en 540i, men har lyst til skru på min pluss at jeg tror det faktisk blir billigere enn å kjøpe, finner kun 1 540i på finn.no (manuel er viktig for meg) og den ligger til 200 000kr så betalte jeg 50 000kr for min da har jeg teknisk sett 150 000kr til rådighet og regner med at det ikke koster så mye for delene + godkjenning?
Changeturn Skrevet Oktober 16, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2014 Det hørtes smart ut, men har ikke momset inn donorbil før, noe jeg må tenke på/huske? Er det bare moms jeg må betale når det bare skal være en donorbil? Takk for svar!
Fidelio Skrevet Oktober 16, 2014 Skrevet Oktober 16, 2014 Ta en titt her http://no.bildelsbasen.se/ Det er egentlig bare og bestille. Leverer på døren.
Changeturn Skrevet Oktober 16, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2014 Veldig fin side, men må momse inn derifra ikkesant? Med tanke på at det er fra Sverige noen som vet hva i understellet jeg må bytte fra 520 til 540?
Trixx Skrevet Oktober 16, 2014 Skrevet Oktober 16, 2014 Veldig fin side, men må momse inn derifra ikkesant? Med tanke på at det er fra Sverige noen som vet hva i understellet jeg må bytte fra 520 til 540? Du må jo bytte ut hele understellet, dess har de styresnekke osv.
Changeturn Skrevet Oktober 16, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2014 Er du int i en 523i touring? Ellers takk, er utrolig fornøyd med bilen jeg har, trenger bare litt mer hk og har lyst til å skru og lære
Changeturn Skrevet Oktober 16, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2014 Du må jo bytte ut hele understellet, dess har de styresnekke osv. Var det jeg regnet med Mener du at 540 har styresnekke og ikke 520? Skjønte ikke kommentaren helt men takk for svar
magne.meldal Skrevet Oktober 18, 2014 Skrevet Oktober 18, 2014 Alt i hjuloppheng foran er ulikt, inkl styringen
Changeturn Skrevet Oktober 18, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2014 Alt i hjuloppheng foran er ulikt, inkl styringen Fuck... Jaja får satse på donorbil og bare bytte alt da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå