Didrik Palus Skrevet Oktober 15, 2014 Skrevet Oktober 15, 2014 (endret) hei! handlet min første bil istad. å er snakk om en e30 316i m40b16. jeg får ikke bilen hjem før imorgen så har ikke fått sett på det ordenklig. men saken er at den fjusker noe voldsomt på tomgang, når den har blitt varm. jeg har null peiling på å skru bil. men har en del kontakter. men jeg lurer på hva jeg burde sjekke ut? å hvem rekkefølge? motoren fjusker ikke når bilen kjører. oppdatert: har funnet ut att bilen min for alt for mye bensin. er det noe direkte som styrer hvor mye bensin motoren skal ha? bilen fjusker nå generelt og ikke bare på tomgang takk for svar! Endret Januar 29, 2015 av DidrikP
Didrik Palus Skrevet Oktober 16, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2014 mangler eksos-annlegg, men ifølge selgeren så var problemet med fjusking var der før eksosen "datt av" også, men kan kanskje ha noe med saken å gjørra?
Didrik Palus Skrevet Oktober 30, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2014 nå er det eksos-annlegg på den! fjusker fortsatt på tomgang! ingen som vet ?
bmwmann24 Skrevet Oktober 30, 2014 Skrevet Oktober 30, 2014 Coil er det ikke (du har en coil) da ville ikke bilen gått i det hele tatt. Fordelerlokk m rotor og tennplugger, er en fin service å ta på den gamle bilen. Det kan være skit i luftmengdemålern din. Da jager de ofte på tomgang. Den sitter rett bak luftfilterboks. Koble den ut, start bilen å se om det blir forskjell. Man finner fine diy/lessons på f.eks youtube om hvordan man sjekker/bytter ut komponenter i bil.
Didrik Palus Skrevet Januar 18, 2015 Forfatter Skrevet Januar 18, 2015 (endret) nå er det blitt mye værre, ikke med fuskinga, men med att den for for mye bensin. om bilen står stille en liten stund, så skal jeg starte den igjen. så har motoren fylt seg opp med bensin. så den starter ikke. den drukner altså i bensin. så jeg må ta pluggene å la bensin fordampe. så starter den igjen.. dette er ord fra en total amatør, så fullt mulig jeg er helt ute på jordet, hehe Endret Januar 25, 2015 av DidrikP
Didrik Palus Skrevet Januar 18, 2015 Forfatter Skrevet Januar 18, 2015 (endret) hva er det som hovedsaklig styrer att bensin går inn i motoren? om det går ann å stille på det på en eller annen måte? skulle ønske jeg hadde forgasser motor Endret Januar 30, 2015 av DidrikP
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå