Gå til innhold

Skifte fra 210 til 188 diff i E36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er for tiden på et studentbudsjett, og gjør i den forbindelse de fleste ting billigest mulig.

Har en E36 3.2 med 210mm diff bakstilling, og skulle gjerne hatt oppgradert utvekslingen her til 4.1.

Desverre så koster disse setta fort opp mot 5-6000, og jeg begynte da å søke rundt etter 188mm utvekslinger siden jeg har en komplett bakstilling med 188 diff.  M3 med 3 litern kom jo med 188 diffe, så den burde jo tåle kreftene fra S50B32 motoren.  188 diffen er åpen, men den vil bli sveiset da jeg skjeldent bruker bilen som daily driver.

Spørsmålene som gjelder da er:
1 - Må vell bruke travers fra 188 bakstillinga.  Vil resten av M3 opphenget passe på denne traversen?

Har sett at de fleste delenummer passer overens.
2 - Er 4 bolt på inngående på 188, og 210 har 6 bolt.  Jeg kan jo bare skifte flensen her, men da kan jo lengden selvsagt bli forskjellig.  Noen som vet om det er stor forskjell på lengde på diffene?

3 - Noe annet?

Skrevet

Hei, det ser ut til at jeg har fått løst dette, i teorien enn så lenge :) 
Bruker diffoppheng fra 188.

Skifter utgående flenser venstre og høyre til M3 3.0, og da passer 3.2 akslingene rett på.

Skifter også over inngående flens fra mellomaksel, og lengder skal visstnok passe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...