RagnarokEM Skrevet Oktober 18, 2014 Skrevet Oktober 18, 2014 Hvor er bærearmforingene?"det sitter i bærearmen" e vel sikkert eit svar eg får, så hvor er bærearmene?Fekk beskjed av de som tok eu kontroll at eg må bytte alle bærearmsforingene. Link til bilde: http://prntscr.com/4x73u0På screenshottet har eg satte ring rundt det er trur eg foringer og lurer på hva foringen heter.
Espen Aass Skrevet Oktober 18, 2014 Skrevet Oktober 18, 2014 Hvor er bærearmforingene? "det sitter i bærearmen" e vel sikkert eit svar eg får, så hvor er bærearmene? Fekk beskjed av de som tok eu kontroll at eg må bytte alle bærearmsforingene. Link til bilde: http://prntscr.com/4x73u0 På screenshottet har eg satte ring rundt det er trur eg foringer og lurer på hva foringen heter. Foringene er fremre til nedre bærearm. Og yttre foring til øvre bærebru. På de du har merket på bilde.
RagnarokEM Skrevet Oktober 18, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2014 Foringene er fremre til nedre bærearm. Og yttre foring til øvre bærebru. På de du har merket på bilde. De 4 eg hadde merket, alle de var "yttre foring til øvre bærebru"? Du har vel ikkje eit bilde som viser de fleste foringer?
Espen Aass Skrevet Oktober 18, 2014 Skrevet Oktober 18, 2014 De 4 eg hadde merket, alle de var "yttre foring til øvre bærebru"? Du har vel ikkje eit bilde som viser de fleste foringer? Første er fremre foring til nedre bærearm. Den andre er yttre foring til øvre bærebru. Åssen bil er dette til?
RagnarokEM Skrevet Oktober 18, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2014 Første er fremre foring til nedre bærearm. Den andre er yttre foring til øvre bærebru. Åssen bil er dette til? Bilde er av ein e36 1.8 om eg ikkje tar feil, har samme bilen selv. Så når noen sier du skal bytte bærearmforingene bak så er det disse: http://prntscr.com/4xdezv
RagnarokEM Skrevet Oktober 19, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2014 Noen som kan gi meg ein innføring i navnet på de ulike foringane?Eller vertfall hva type foring eg kan bruke der?Helst bruk tallene som står på bilde slik at skjønner hvilken dere snakker om, det er de som har ein rød ring rundt som eg er intressert i å vite hva heter.Bildenr.2: Hva er navnet på de foringene og hva heter "tingen" som foringene er på?Hvor er bærearmene bak?
eriksen76 Skrevet Oktober 20, 2014 Skrevet Oktober 20, 2014 Noen som kan gi meg ein innføring i navnet på de ulike foringane? Eller vertfall hva type foring eg kan bruke der? Helst bruk tallene som står på bilde slik at skjønner hvilken dere snakker om, det er de som har ein rød ring rundt som eg er intressert i å vite hva heter. Bildenr.2: Hva er navnet på de foringene og hva heter "tingen" som foringene er på? Hvor er bærearmene bak? Nummer 7 er camber staget, såvidt jeg vet, foringene der har jeg nettopp fått byttet. Boltene måtte slipes av, da boltene har rustet fast i foringen. Ellers har jo Espen forklart, "5" bærearm, ytre og indre foring og bærebru, fremre foring? Vil anbefale deg å bare se på gs sin ETK, der står vel allt? RagnarokEM reagerte på dette 1
Espen Aass Skrevet Oktober 20, 2014 Skrevet Oktober 20, 2014 Nummer 7 er camber staget, såvidt jeg vet, foringene der har jeg nettopp fått byttet. Boltene måtte slipes av, da boltene har rustet fast i foringen. Ellers har jo Espen forklart, "5" bærearm, ytre og indre foring og bærebru, fremre foring? Vil anbefale deg å bare se på gs sin ETK, der står vel allt? +1 Nr 7 blir kalt camberstag, eller "wishbone lower" på engelsk. Delesiden til GS eller lignede, kan være til god hjelp ja, for foringer er foringer (Rubber mounting på engelsk), så lurt om man har dele nr eller hvilke stag, bærearmer, bærebru, travers osv. hvis man skal bestille foringer. Det er mange forskjellige foringer i bakstillingen.
RagnarokEM Skrevet Oktober 26, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2014 Snakka med verksted / jæger. Det dere beskriver som camberstag, ifølge de kalles nedre bærebru.Hvordan kan det være så enormt mange ulike navn på 1 ting.
Espen Aass Skrevet Oktober 27, 2014 Skrevet Oktober 27, 2014 Snakka med verksted / jæger. Det dere beskriver som camberstag, ifølge de kalles nedre bærebru. Hvordan kan det være så enormt mange ulike navn på 1 ting. Det er fordi det er mange meninger om ting/deler til de forskjellige bilmerker/typer. I min verden er bærebru/arm noe som "bærer" bilen, mens stag er for og hode ting på plass. Så nr. 7 er camberstag, fordi det kun støtter mellom travers og bærearm som er nr 1 på bilde. Nr 5 kalles øvre bærebru pga formen og feste til fjæra. eriksen76 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå