josda Skrevet Oktober 20, 2014 Share Skrevet Oktober 20, 2014 Har problemer med varmestyringen på klimaanlegget. Det som er problemet er at det er vanskelig å justere varmeluft/kaldluft, når eg justerer på +/- knappene er det liten eller ingen forskjell i temperaturen, men når eg justerer på "hjulet" midt på dashbordet der en kan justere kaldt eller varmt, endrer det seg. Mistenker at det er noen tempfølere inni bilen som er defekt? Har merket at det av og til plutselig begynner å blåse varmluft uten at jeg har foretatt meg noe. Kan legge til at det er nok vann på motoren, utetempføler er i orden, vifta virker tilsynelatende som den skal. Er det noen som har vært borti noe lignende eller har tips til hva som er feil med klimaanlegget mitt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet Oktober 20, 2014 Share Skrevet Oktober 20, 2014 Har problemer med varmestyringen på klimaanlegget. Det som er problemet er at det er vanskelig å justere varmeluft/kaldluft, når eg justerer på +/- knappene er det liten eller ingen forskjell i temperaturen, men når eg justerer på "hjulet" midt på dashbordet der en kan justere kaldt eller varmt, endrer det seg. Mistenker at det er noen tempfølere inni bilen som er defekt? Har merket at det av og til plutselig begynner å blåse varmluft uten at jeg har foretatt meg noe. Kan legge til at det er nok vann på motoren, utetempføler er i orden, vifta virker tilsynelatende som den skal. Er det noen som har vært borti noe lignende eller har tips til hva som er feil med klimaanlegget mitt??Vet ikke om jeg helt forstod spørsmålet, men det er vel automatisk. Da justerer den varmen selv, og da kan den plutselig blåse varmt. Den du kan vri oppi dashen er bare for ventilene mot deg (hvis jeg husker rett). Grei hvis du ikke vil ha varmluft mot deg, eller omvent, men fortsatt holde valgt temperatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
josda Skrevet Oktober 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2014 Klimaanlegget er automatisk ja, og det skal justere varmluft/kaldluft automatisk. Det som skjer er at det plutselig begynner å blåse varmluft sevl om tempen i kupeen er det den er innstillt på og motsatt at den kan blåse kaldluft slik at hele kupeen blir nedkjølt selv om tempen feks er stillt på 22 grader og kupeen holder ca samme temp, så eneste plassen eg kan justere varm/kald luft er med midtre hjulet på dashbordet, men da er det KUN der det blåser varm/kaldluft, alt etter hva jeg har valgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå