E90 stage 2 Skrevet Oktober 20, 2014 Share Skrevet Oktober 20, 2014 Hei, setter stor pris på litt hjelp. Har anskaffet en e24 og ene kam-knasten er gåen.Er det noen som har konkret erfaring med kam- og vippearmskifte på en M30 motor? Vil gjerne vite om jeg slipper å ta av toppen.Har søkt i flere forum, men fant ikke god info på dette for M30-motoren.Har anskaffet kam og samtlige armer med nye akslinger og banjo m.m så ønsker jo selvfølgelig å skifte alt når jeg først er i gang. Må som minimum skifte kam og i tillegg vippearm/aksel på eksosventil syl no 2. Spørsmålet er: hva er mulig å få til uten å ta av toppen? Er det noen entusiaster som kan bistå en stakkar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 2, 2014 Share Skrevet November 2, 2014 toppen må nok av gitt.. du må løsne alle topplokksboltene for å få ut vippearmsakslingene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet November 2, 2014 Share Skrevet November 2, 2014 Det er jo bare bra og ta av toppen, da får du rengjort godt også. Brake Clean og varmt vann gjør susen for toppen din. Atpåtil så får du jo smekka på en ny toppakning. Denne motoren er vel ikke all verdens komplisert? Jeg tror du klarer det helt fint, med litt lessons fra youtube/google så går det nok bra;) litt info om motoren, om det er 3.5l du har: Ventilspel - inlopp mm: 0,30-0,35 kallVentilspel - utlopp mm: 0,30-0,35 kallKompressionstryck bar: 10,0-11,0Oljetryck bar/varv/min: 4-6Kylarlock bar: 0,90-1,10Termostat öppnar vid °C: 80Drivremmens storlek - generator mm: 12,5x1055Remspänning (intryckning) - generator/servostyrning/luftkonditionering mm: 10 Toppbolter: Byt skruvar: Nej Drag åt: 28-32 NmDrag åt: 48-52 NmDrag åt: 78-82 NmVänta: 15 minuterDrag åt: 98-102 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E90 stage 2 Skrevet November 10, 2014 Forfatter Share Skrevet November 10, 2014 Mange takk for svar:-) Toppen går av til helga og dermed blir den som ny. Herdet kam og nye vipparmer m.m. Gleder meg til å starte opp sekseren igjen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå