Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Det har seg slik at jeg har en BMW E39 523i som jeg skal selge. Og selvfølgelig når noen ringte å ville se på den startet den ikke... den har stått stille 1+ måned pga kjøp av ny bil. den starter før jeg satte den fra meg og nå har jeg prøvd å dra tenninga så mange ganger at den er straks tom for strøm. jeg ladet batteriet fullt igjen å prøve men ville fortsatt ikke.

det virker som det bare er starteren som går rundt og ikke motoren? det lukter også litt bensin. det er en 96 modell
  før jeg satte den fra meg tok jeg den på en diagnose, fordi den fusket/gikk i nødmodus og da fikk jeg feilene om at enten veivsensor eller kamsensor hadde gått. bilen gikk fortsatt etter det. kjøpte ny bil og satte bmwen fra meg. 

noen som har noen ideer?

Skrevet

har nok garantert noe med kamsensor/veivsensor

+1

Hadde samme problem på min E34.

Gikk og småfusket litt en stund. Stoppet motor, sto i ca 15 minutter, ville ikke starte.

Veivsensor defekt. For høy motstand i den.

Skrevet

+1

Hadde samme problem på min E34.

Gikk og småfusket litt en stund. Stoppet motor, sto i ca 15 minutter, ville ikke starte.

Veivsensor defekt. For høy motstand i den.

men når jeg har hatt det problemet før så startet den jo med litt vilje? og den gikk jo ihvertfall motoren rundt når jeg vridde om tenninga? når er det bare starteren som går

Skrevet

Hvis bare starteren går er det mest sannsynlig bendiksen som ikke slår inn mot svinghjulet.

Fikk dette problemet på min da jeg skiftet motor og den hadde stått 2,5 mnd.. Tok en hammer å banket forsiktig i starteren da kom den med en gang og har funket 100% i 1,5 år nå.

Skrevet

Hvis bare starteren går er det mest sannsynlig bendiksen som ikke slår inn mot svinghjulet.

Fikk dette problemet på min da jeg skiftet motor og den hadde stått 2,5 mnd.. Tok en hammer å banket forsiktig i starteren da kom den med en gang og har funket 100% i 1,5 år nå.

okei, jeg kan prøve det. sier ifra om det virker eller ikke :)

Skrevet

er det noe spesielt sted jeg skal slå på starteren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...