Bjørnar- E30 Skrevet Oktober 22, 2014 Skrevet Oktober 22, 2014 Lager ny tråd til bilen, ble bare noe rot i den gamle. Er en original 325 1991 mod. Bilen kom fra tyskland, importert av m-teknikk, godkjente den selv i norge, til de som lurer betalte jeg 20 000 i engangsavgift. Har tatt litt rust på bilen men skal ta alt helt skikkeli i vinter. Planen er å få pusst opp bilen og få en skikkelig strøken mtech 2 bil. S50 er også planlagt men blir ikke denne vintern. Liste med ting jeg har gjort til nå ; Powerflex i bakstilling. Skiftet div. Foringer. Nye hjullagre framme og bak Nye bremsesko og wire Diverse nye bremserør Nye bremseskjold bak Nye bilstein b8 framme og bak, og 40 mm senk ( godkjent i vognkort) Kjøpt inn gs retro felger. Nye topplagre bak Skifta regreim, vannpumpe og strammer. Montert sorte hella de. Liste med ting som skal gjøres med bilen i første omgang ; Ta alt rust. Lakkes ( i svart kanskje noe coxgrå i fargen litt usikker) Full mtech 2 Senkes ned litt til fremme. Inn med evo stoler Få på ny diffbrems. Nye bremser. Shortshift. ++
Bjørnar- E30 Skrevet Oktober 22, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2014 Noen bilder av ting som er gjort : Bilen når jeg henta den : Opp på bukken, tatt av bakstilling, sandblåst den g grunna den, skifta hjullagre i bakstilling, og satt i Powerflex på de store foringene og nye originalforinger i svingarmene og div annet nytt, også sandblåst noen punkter og grunnet ;
Bjørnar- E30 Skrevet Oktober 22, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2014 Jeg har og en kompis som har en 320 2 dørs som også holder på, så til anledningen at vi begge pusser opp bilene så har vi bygd oss et verksted :
Bjørnar- E30 Skrevet Oktober 22, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2014 Så nå har jeg begynt å demontere bilen, gjøre den klar foe sandblåsing, pussing, lakk og understellsbehandling.
Bjørnar- E30 Skrevet Oktober 22, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2014 Om noen har tips / innspill er det bare å komme med, ang nye bremser tror jeg at jeg skal gå for et kitt fra brembo som er godkjent for 330 hk, de har et kitt som passer 4 bolt, så da slipper jeg å bygge om til 5 bolt.. Ang lakk tror jeg kanskje at jeg vil gå for fargen diamantschwartz, men er kanskjelitt kjedli så lurte på om jeg skulle ha i littcoxgrå i lakken..
jonas1/// Skrevet Oktober 22, 2014 Skrevet Oktober 22, 2014 Følge med Men finn nå ein litt mer spenstig farge enn diamantsvart
Bjørnar- E30 Skrevet Oktober 22, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2014 Følge med Men finn nå ein litt mer spenstig farge enn diamantsvart Ja bli nok øve mod ein mørke coxgrå ellar nåe i den duren vil eg tru
jonas1/// Skrevet Oktober 22, 2014 Skrevet Oktober 22, 2014 Eg he omsveiste grenrøyr som passe i e30 t deg om du ska ha s50
Bjørnar- E30 Skrevet Oktober 23, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2014 Eg he omsveiste grenrøyr som passe i e30 t deg om du ska ha s50 Ja ska ha s50 ittekvert, men bli nok me å lakka bilen å nytt interiør å alt då ska gjeras i vintar, så fer eg sjå t neste vintar om pengan strekke t t s motor, veldi usikkar ennå på koss motor eg ska ha, men kan bli interesant å sjå kos d bli me s54 i din, d hadde jo vært d råaste
Laudrup Skrevet Oktober 23, 2014 Skrevet Oktober 23, 2014 Fin bil Bjørnar! 91 modell ja, Facelift av Facelift Bjørnar- E30 reagerte på dette 1
Bjørnar- E30 Skrevet Oktober 23, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2014 Har lurt selv på om det er noen forskjell på 91 og de eldre facelift modellene, er kanskje bare jeg som ikke har lagt merke til forbedringene da? Bilen er førstegangs registrert i tyskland i januar i 91, så kan jo være produsert i 90 da.. Men er ihvertfall 91 modell i vognkort..
jonas1/// Skrevet Oktober 23, 2014 Skrevet Oktober 23, 2014 Ja ska ha s50 ittekvert, men bli nok me å lakka bilen å nytt interiør å alt då ska gjeras i vintar, så fer eg sjå t neste vintar om pengan strekke t t s motor, veldi usikkar ennå på koss motor eg ska ha, men kan bli interesant å sjå kos d bli me s54 i din, d hadde jo vært d råaste Ja fer håba at an greie å riva løus bakhjulan me s54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå