Finn1 Skrevet Oktober 24, 2014 Share Skrevet Oktober 24, 2014 Da er 320ci byttett ut med en diesel stasjonsvogn. 2006 320d E91. Bilen er kjørt 90000km.Er absolutt amatør, men tålmodig. Har i alle år tatt service selv på min MB SL På SLen har jeg en servicelogg der jeg har følgende aktiviteter og intervaller:Olje + oljefilter motor: 1 årLuftfilter motor: 1 årPollenfilter coupe: 1 årBremsevæske: 3 årTennplugger: 3 år (ikke aktuelt)Servoolje styring: 5 årDifferensialolje: 5 årGearolje: 5 årAircondition service eksternt: 5 årDrivstoff filter: 5 årFrostvæske: 5 årI tillegg en haug med sjekkpunkter av slitedeler, mansjetter, styredemper, lager osv. Har aldri hatt diesel tidliger. Tips om hva serviceloggen bør inneholde ut over nevnt over ?Noe skifte av veivhusfilter, ekshaustfilter, justering eller skifte som jeg ikke vet om ?Begynner nok å nullstille samtlige punkter over samt sjekk av alle slitedeler på vanlig måte. Takker for innspill - Finn Thon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn1 Skrevet Oktober 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2014 Googlet litt. Noe med et veivhusfilter ?Noe slanger i forbindelse med turbo som skal rengjøres ? Finn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå