Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt til å kjøpe et senkesett til min e34 520i. M50 motor 1994mod.

Når jeg ser på nettet så ser jeg det er ulike størrelser på diameteren på demperen, hvordan vet jeg hvilken jeg skal velge? 

Og ser at det er mange senkesett kit til 525 og oppover, passer det på 520? Ser på GS bildeler de har et med 35/30 senk, men tenker vil ha lavere bil enn det. Sett litt på bilder på nettet og ser ikke så mye forskjell enn orginal.

Takk for svar! :)

Skrevet

Med tanke på godkjenning, må du ha et senkesett som er godkjent for 520i. Fysisk vil det passe fra andre E34-modeller også, men om papirene ikke sier 520i, blir det ikke godkjent.

E34 har litt forskjellige tårnlagre og dempere. Skal du kjøpe nye tårnlagre foran i samme slengen, kan du ta hvilken demperdiameter du vil, så lenge du kjøper tårnlagre som passer. Hvis ikke må du nesten sjekke hva diameter på demperene dine er.

Det er to typer lagre med innebygd fjærskål. Den ene har 14mm hull og hører til demper med M12x1,5 gjenger på toppen. Den andre typen har 16mm hull og hører til demper med M14x1,5 gjenger på toppen.
Det er også en type lager der øverste fjærskål er separat. Med 14mm hull og hører til demper med M12x1,5 gjenger på toppen.

Måler du hvilken diameter gjengepartiet har og det er M14, er du safe. Er det 12mm, må du sjekke om du har løs eller fast fjærskål :)

Skrevet

Ok, fant et på koed, noe erfaringer med det? det supersport senkesettet. For der ser det ut som du får med tårnlagre og hele pakken til en fin pris :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...