Gå til innhold

BMW e36 1.8 L Bremseskjold og parkbrems

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har fått kick på parkbremsen på bilen. Da tenkte eg automatisk at det måtte være vaier (de fleste biler eg har vært borti var det enten det eller klosser)

Så såg eg klossene var boss og tenkte der var problemet. Måtte bosse skivene pga rust (eu godkjenning det også) og låg merke til at det var "spor" til noe bak skiven.

Så skjekket eg litt rundtom og fant ut at det vistnok skal være bremsesko + deler som er parkbremsen.

Rævhølet som eide bilen sist har tatt ut allt av innmat til parkbremsen så eg vet ikkje helt hva eg skal kjøpe. Trenger alt av innmat som er inni skiven utenom selve vaieren som er fortsatt koblet inn i skjoldet. Noen som kan hjelpe meg med å finne alle delene eg trenger for å få parkbremsen til å funke igjen?

Så har eg eit skjold som nesten har rusetet i fra hverandre bak på førerside. Eg må nok fjeren dette og bytte det inn med eit nytt eit. Det nye eg har fått har forje eiger "skjært" opp (er vel ein full sirkel og han har fjernet deler slik at det blir ein kvart sirkel)

Noen som vet hvordan dette gjøres og hva som må byttes?
Har ikkje tilgang på sveiseaparatt.

om det trengs er skiltnr : ST12842

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...