Deadsent Skrevet November 4, 2014 Skrevet November 4, 2014 Trenger litt hjelp med en BMW e36 320i Sedan 1997 modell. Bilen har ikke ABS/ASC, og har aldri fungert for nåværende eier. Så er noe en tidligere eier har tuklet med. Det som jeg har sjekket er: Det lyser ingen lamper i dashbordet. Har tatt diagnose av bilen, men fikk ingen feilmeldinger. ABS-sensorene sitter fysisk montert, vet ikke om dem fungerer. Både ABS og ASC reelene sitter på plass. Hva annet bør jeg se etter?
Traktortom2 Skrevet November 4, 2014 Skrevet November 4, 2014 Bare sånn for å ha spurt. Har du skjekket om det funker? Fysisk hogget på bremsen for å se? Siden det høres ut som alt er som det skal
Deadsent Skrevet November 5, 2014 Forfatter Skrevet November 5, 2014 Jepp, har skjekket det, og hjulene låser seg. Var derfor jeg begynte å feilsøke.
Are. Skrevet November 5, 2014 Skrevet November 5, 2014 Det lyser ingen lamper i dashbordet.Abs lampa skal lyse når du setter på tenninga, så om den ikke gjør det, er den defekt eller fjernet. Da vil naturligvis ikke abs virke heller.Neste blir å sjekke abs følerene. Ta av kontakten og mål med multimeter, de skal indusere vekselspenning når du snurrer på hjulet, omtrent 100mV (ac).
Deadsent Skrevet November 5, 2014 Forfatter Skrevet November 5, 2014 ABS lampa lyser ikke når jeg setter på tenningen, skal skru ut speedometeret og sjekke om pæra er ok. Takk for tips om hvordan jeg skal sjekke sensorene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå