Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

 

Går å trill starte bilen, osv.

og har bytta starter uten noe hell.

 

lurer på hva det kan være.

tenningslås er litt herpa, vet ikke om det kan ha noe med den og gjøre.

Skrevet

kunne utdypt litt mere, men forstår det slik at startmotor ikke går når du vrir om tenninga

Prøvd med annet batteri?
har du prøvd å sette styrestrøm rettpå starteren/e? målt om det kommer styrestrøm til starteren når du vrir om tenningen?
hvis tenningslåsen ikke er helt 100% er det god grunn til å mistenke den
Se forresten at du har skikkelig jording mellom karosseri og motor. Prøv å puss vekk oksidbelegg på koblingspunktene for jordinga

Skrevet (endret)

kunne utdypt litt mere, men forstår det slik at startmotor ikke går når du vrir om tenninga

Prøvd med annet batteri?

har du prøvd å sette styrestrøm rettpå starteren/e? målt om det kommer styrestrøm til starteren når du vrir om tenningen?

hvis tenningslåsen ikke er helt 100% er det god grunn til å mistenke den

Se forresten at du har skikkelig jording mellom karosseri og motor. Prøv å puss vekk oksidbelegg på koblingspunktene for jordinga

 

Jepp

Prøvd med annet batteri, startkabbler osv.

tenkte å prøve å og sette styr strøm rett på starteren,hva er hva på starteren, står 50 30 og 30h på starteren, 50 styrstrøm og 30 12volt, tror jeg. også har du 30H...

 

 

Edit, har idag prøvd å sette strøm direkte på styrstrømen til starteren uten noen forandring

Endret av flymaster
Skrevet

får prøve d, ja den skal være d. starteren kneppa et par ganger, så må være noe annet, start rele ? og som sakt tenninglås virker herpa, går å ta nøkkelen 360g rundt bakover..

 

Men hvor kommer styrstrøm til starter inn på tenninga ? er det de to grønne som går til coil i fronten av tenninga ?

Skrevet

hvis man har dårlig jording kan du høre noen klikk fra starter, uten at den faktisk går rundt,

det med tenningslåsen høres absolutt ikke bra ut, hvor startstrømmen ut fra  tenningslåsen er vet jeg ikke, prøv å google litt koblingsskjema

du har jo også muligens startsperre, men da skulle ikke bilen startet ved trillstart

Skrevet (endret)

Det sitter en kontakt bak tenninglåsen, kanskje tenningslås ikke vrir om på den? Prøv å demonter plastkåpene rundt ratt og studer.

Du kan jo og prøve å stikke et skrujærn mellom + og styrestrøm når alt er koblet i bil.

 

Evt sett kabler på pluss og jord mens du setter skrujærn mellom + og styrestrøm slik som her

Endret av bmwmann24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...