helland Skrevet November 28, 2014 Skrevet November 28, 2014 Har en 325i ca 90` som starter lett når den er kald, og går som en kule... Men hvis jeg stopper den når den har driftstemp, starter den ikke før den blir kald igjen.. Nylig byttet toppakning grunnet grå olje, prøvd å bytte ledningsnett ECU, LMM, plugger, coil, fordelerlokk... Noen tempfølere.. (Usikker på om riktig tempføler står i, prøvd grønn, og blå) Noen som har forslag ? har lite erfaring med feilsøking på M20..
bmwmann24 Skrevet November 29, 2014 Skrevet November 29, 2014 (endret) Som regel pleier det å være feil på tempgivern om den er tungstartet ved driftstemp. Det pleier vel å være blå giver. Jeg hadde det i min e30 (86) og har i min e34 (91) Har og vært borti at kam og veivføler lagde krøll for varm og kaldstart på en Honda. Lambdasonde kan og være dårlig. Sjekk verdiene med multimeter på disse sensorene Motortemperatursensor Ohm/°C: 300-360/80Vevaxelläges-/motorvarvtalssensor Ohm: 486-594 Insprutare Ohm: 15,0-17,5 Her er sjekklisten over komponenttesting Tungstartet varm motor fra Auto Data Elektrisk anslutningar - motor/batteriSäkringar/bränslepumprelä/motorkontrollreläTillstånd: bränsle/bränslefilterInloppssystem/vakuumsystem - läckorMotorstyrdonssystem - anslutningar/kablarLuftmängdsmätare/luftmassamätareGrenrörstryckgivareMotortemperaturgivareVarvtalsgivare/kamaxelpositionsgivareBränsletryck/bränslemängd/bränsletryckregulatorInjektorerLuftfilterMotorstyrdonKnackgivare - om detta/denna monterats Endret November 29, 2014 av bmwmann24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå