Gå til innhold

Oljeseparator til veivhusventilasjon e46! Bytte om varm/kald klima?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurte på om noken veit om du kan sette inn oljeseparator for kaldt klima, istaden for oljeseparator for varmt klima i en bil som originalt har den for varme klima? :) Skal bytte på min e46 med N42b20a motor i forbindelse med oljeskift, ser at den aldri har blitt skifta... Men den har den oljeseparatoren uten isolasjon, lurte på om det gikk ann å bare skifte den ut med en med isolasjon, uten store modifikasjoner :) Takk for svar!

Skrevet (endret)

Vart til at eg kjøpte samme som sto på, da BMW her nede kun hadde den på lager :) Trangt nok uten isolasjon.... hastet litt da det var begynt å komme kvitt slim i slangene til veivhusventen...  :roll:

Blir til at eg skifter olje på girkassse, og frostvæske nå når eg likevel holder på, like gjerne ta full service før salg, og uansett klar for vinter  :) Står på girkassa MTF-LT-1, og det er jo ATF olje sjøl om det er manuell kasse, noken som har skiftet denne? har lest litt rundt, og ser at fleire fyller på olje for manuelle kasser, sjøl om den skal ha ATF olje...anbefalinger? Tenkte å gå for den som er anbefalt av castrol, Transmax Z som er ATF olje :) Det er jo forholdsvis tynn olje, kan tenke meg noke ala 75w-90 eller 80 blir ganske seig om vinteren...  :huh: noken seie MTF-lt1 går over til lt2, men lt2 står jo foreksempel på eldre e39 før 2000, så rart at e46 ikkje har LT2 i utgangspunktet viss lt1 går over til lt2 :P

Endret av Gjest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...