Djwik Skrevet Desember 6, 2014 Skrevet Desember 6, 2014 Har akkurat kjøpt meg en e39 sedan som har rusta hull i jekkfestet bak høyre side Også har jeg bra kanaler og jekk fester på delebilen min Er det noen måte og demontere de uten og kappe evt hvor bør jeg kappe det Noen som har noen erfaringer
grepst1 Skrevet Desember 7, 2014 Skrevet Desember 7, 2014 Har hatt same problem på min 97 E39 Touring; begge jekkfester bak gav etter. Fikset dette i sommar. Åpnet opp nedre del på kanal og tok ut innfesting for gummi-puter. Då fekk eg oversikt. Det viste seg at det var forsterkning som fordeler krefter lenger opp i kanalsystemet som var svekka og gav etter, elles var innvendig kanal ok. Klarte å kome til med sveiseapparatet og få til forsterkninger. Sveiste inn ny kraftig plate der eg hadde skjært ut med vinkelslipar, lakkerte inngrepet og monterte på plass. Inngrepet var så langt nede at eg slapp unna lakkering opp på sjølve kanalen. Utført på begge sider og testa ut resultatet med oppjekking, alt ok. Hadde same problem med e34. Her kom drensvatn frå takluke inn i kanal og førte til rustdannelse. Ståle Grepstad
Djwik Skrevet Desember 7, 2014 Forfatter Skrevet Desember 7, 2014 Ok takk for svar Skal se nærmere på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå