Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Hei

 

Har undersøkt litt. Noen mener; "ekte firehjulstrekk med låst senterdiff MÅ dekka ha samem dimm. Ellers vil to av dekka spinne eller bremse de andre. Det sliter på drivverk, men hvis du har mikkemus firehjulstrekk som det er på de fleste gatebiler tror jeg senterdiffen er åpen. Der er det ikke noe problem....". En annen mener "ingen differensialer er beregnet for å utlikne hastighetsforskjell kontinuelig. Over tid vil forskjel i hastighet slite ut fordelingsdiffen"

 

Jeg har vel en permanent 60/40 fordelt 4x4 som hvor kraften kan forflyttes. Hmm... skal pønske litt mer på det.

 

Mvh

Skrevet

Hei

 

Har undersøkt litt. Noen mener; "ekte firehjulstrekk med låst senterdiff MÅ dekka ha samem dimm. Ellers vil to av dekka spinne eller bremse de andre. Det sliter på drivverk, men hvis du har mikkemus firehjulstrekk som det er på de fleste gatebiler tror jeg senterdiffen er åpen. Der er det ikke noe problem....". En annen mener "ingen differensialer er beregnet for å utlikne hastighetsforskjell kontinuelig. Over tid vil forskjel i hastighet slite ut fordelingsdiffen"

 

Jeg har vel en permanent 60/40 fordelt 4x4 som hvor kraften kan forflyttes. Hmm... skal pønske litt mer på det.

 

Mvh

 

Null problem denne kombinasjonen. Rulleomkretsen er jo den samme.

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...