L J K - E46 Skrevet Desember 10, 2014 Skrevet Desember 10, 2014 (endret) Hei! For 1 måneder siden kjøpte jeg med en bmw e46, 2002 modell med m sport pakke .Bilen hadde da kun hatt 1 eier (dame i 40 årene), og alle slitedeler var blitt byttet ved behov, samt at hun hadde hatt den inne på verksted for en "storkontroll" før salg. Bilen fremstod som perfekt med unntak av en "svak ulelyd". Dette var jeg rimelig sikker på skyldtes slitne hjullagre, og dermed slo jeg til. Bilen har for øvrig kun gått 130 000 km Jeg har nå hatt den oppe på "bukken", og fant ut at begge hjullagrene bak måtte byttes. Dette har jeg nå gjort, men ulelyden er der desverre fortsatt. Denne ulelyden øker ikke i omfang ved økt hastighet, men er veldig mye mer fremtredende når en ikke har pådrag. Jeg har nå hatt en kompis som er bilmekaniker til å se på bilen, og han er usikker, men tror en mulighet kan være differensialen. Hva tror dere at det kan skyldes? Dette er min første bil og jeg er helt ny i gamet. Hadde derfor satt ekstremt stor pris på innspill for hva dette kan skyldes! Mvh Lars Johnsrud Kristiansen Endret Desember 10, 2014 av L J K - E46
Fidelio Skrevet Desember 10, 2014 Skrevet Desember 10, 2014 Blir det mer lyd om du bremser på girene?
L J K - E46 Skrevet Desember 10, 2014 Forfatter Skrevet Desember 10, 2014 Det har jeg dessverre ikke sjekket ut, men skal gjøre det i morgen Om det er enda mer påfallende når en bremser på girene er jeg som sagt ikke sikker på, men som sagt er det veldig mye tydeligere når jeg ikke har pådrag
Fidelio Skrevet Desember 10, 2014 Skrevet Desember 10, 2014 (endret) Tenkte på om clutch/svinghjul er dårlig, vet ikke altså Endret Desember 10, 2014 av West320ci
L J K - E46 Skrevet Desember 11, 2014 Forfatter Skrevet Desember 11, 2014 (endret) Setter veldig pris på flere innspill! Bare å poste forslag Endret Desember 11, 2014 av L J K - E46
L J K - E46 Skrevet Desember 11, 2014 Forfatter Skrevet Desember 11, 2014 Har nå sjekket om det blir mer lyd når jeg bremser på girene, og det gjør det ikke. Setter fortsatt stor pris på tips, så bare å poste!
bjeagle Skrevet Desember 14, 2014 Skrevet Desember 14, 2014 Henger meg litt på denne, har litt av samme problemet på min e46 320d. Tenkte på om clutch/svinghjul er dårlig, vet ikke altså På min er det slik "ulingen" det høres best når bilen triller uten gasspådrag, f eks i nedoverbakke. Er dette tegn på clutch/svinghjul?
Fidelio Skrevet Desember 14, 2014 Skrevet Desember 14, 2014 Henger meg litt på denne, har litt av samme problemet på min e46 320d. På min er det slik "ulingen" det høres best når bilen triller uten gasspådrag, f eks i nedoverbakke. Er dette tegn på clutch/svinghjul? Var det i mitt tilfelle, altså svinghjulet.
Julianv Skrevet Desember 15, 2014 Skrevet Desember 15, 2014 E46 har alltid hatt problemer med ulelyd fra diff, søk på E46 Diff Butyl tape på google så finner man løsningen Min ulte hele tiden jeg hadde den og selv etter bytte av diff ulte den. Helt normalt. Var ingen tegn på slakk noe sted og alt var i sin skjønneste orden. Fikk på butyl-tapen og lyden var så og si ikke eksisterende. Er det slakk derimot så er det på tide å bytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå