espenfp Skrevet Desember 14, 2014 Share Skrevet Desember 14, 2014 Hei Har ett varsellys som lyser som jeg ikke finner helt ut av.. Bilen er en 96 mod e39 523i, Som bildet vedlagt viser så er det: (!) som lyser. Bremseklosser er nye, bremsevæske nivå på max. Til nå har jeg prøvd følgende: -Ny sensor på bremsebelegg forran+tatt bort sensor og kortsluttet kontakten da ny sensor ikke hjalp. -Deretter prøvde jeg det samme bak uten hell. -Tatt ut sensor i bremsevæskebeholder, holdt flotøren oppe for så å koble den helt av. ingen forskjell. Det jeg ikke har prøvd enda er å skifte slitasjevarslere forran og bak samtidig, men lyset begynte helt plutselig å lyse uten at slitasjevarslere var ødelagt, så det virker jo litt merkelig dersom det er disse. Av feilkoder som er relevante så har jeg følgende: 43 [063] Electromagnetic field susceptibility 19 [025] Brake light switch, open circuit 38 [056] Activation SRA, DRM 2, Open circuit. Er det noen som kan bekrefte at nr 38 er slitasjevarsler ? De andre feilkodene har vært der fra før uten varsellys. Jeg har kun dette varsellyset for bremser(untatt abs, som ikke lyser). Noen forslag ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Desember 14, 2014 Share Skrevet Desember 14, 2014 Hei. Fungerer bremselys ok? Jeg er usikker på de kodene, men "open circuit" kan kanskje komme av feil med sensoren som registrerer når bremsepedalen trykkes inn og ved defekte bremselyspærer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenfp Skrevet Desember 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2014 Bremselyset fungerer som det skal Det kan evt. være at bryteren på bremsepedalen har både NO og NC bryter, der NC delen ikke fungerer. men denne feilkoden har vært der så lenge jeg har hatt bilen, men det er først nå nylig jeg har varsellys. Er det noen plass i bmw scanner jeg kan se om slitasjevarslerne har slått ut/ikke kontakt? Eller ett gratis diagnose program hvor det er mulig ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå