Hyggmaister Skrevet Desember 15, 2014 Skrevet Desember 15, 2014 (endret) Bil: E39 M52B25 Jeg skiftet toppdekselpakning og veivhusventilasjon i dag. Pga tilgang til sistnevnte ble også innsug demontert. Etter at alt var satt på plass igjen skulle jeg prøvekjøre bilen. Den starter med en gang og sviver helt fint på tomgang. Jeg slurte også ut av garasjen (nedoverbakke) uten å merke noe spesielt. Når jeg siden satte bilen i 1 og slipper clutchen, dør eller kveles motoren umiddelbart. Den starter lett igjen og sviver fortsatt fint på tomgang. Det samme skjer hver gang jeg løser ut, selv om den var i fart pga nedoverbakke. Er det noen her som har ideer om hva dette kan skyldes? Jeg antar at jeg har koblet noe elektronikk i innsuget feil, og skal se på det i morgen ettermiddag. Inntil det er jeg ekstremt takknemmelig for gode tips! Endret Desember 17, 2014 av Hyggmaister
Hyggmaister Skrevet Desember 15, 2014 Forfatter Skrevet Desember 15, 2014 Ingen lykke så langt. Bilen kan ruses, men dør med en gang den skal gå tilbake på tomgang. Har funnet en elektrisk kabel som var røket. Noen som kan hjelpe meg med hva dens funksjon er?Er en en-pins kabel som står like under oljefilteret, til venstre for generatoren (altså mot passasjersiden). Kontakten peker inn mot blokken. Har funnet et bilde den synes på, den er merket i rødt: Siden hunnen (connectoren) ikke lot seg lodde må jeg vente til i morgen med å sette på en ny. 10 poeng og god karma til den som kan si hva denne gjør - finner den ikke i sprengkart!
Hyggmaister Skrevet Desember 17, 2014 Forfatter Skrevet Desember 17, 2014 (endret) Siden ingen andre svarer, så gjør jeg det selv - det kan tross alt tenkes at noen andre lurer på det samme. Pluggen jeg funderte på er kontakten til oljetrykkssensoren. Jeg har funnet ett eksempel (i bunnen av innlegget) hvor dette førte til manglende kraft, men kan ikke skjønne at det skulle forårsake mine problemer. Kontakten ble uansett byttet, samtidig som jeg demonterte og satte sammen gasspjeld, lmm osv på nytt igjen. Tempsensor i innsuget og tankluftventil ble også skiftet samtidig(hadde dette liggende). Etter dette gikk bilen som en drøm! Tror det var en vakuumfeil et sted, selv om jeg egentlig aldri fant noen. Endret Desember 17, 2014 av Hyggmaister
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå