Gå til innhold

Dyser åpner ikke på E12 528i

Jås
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en M30B28 fra e12 som jeg ikke får helt til, og lurer på om noen har noen tips...

Jeg har montert den i en E21 og kobla opp alt som trengs såvidt jeg vet. Jeg får gnist, og bensinpumpa går. Men dysene åpner ikke, jeg hører de ikke klikke.

Måler 12 volt ca på begge pinner på dysekontakt med tenning på når jeg måler mellom pinnene og jord. Men måler også 12v på begge pinner når jeg kinner, slik skal det vel ikke være?

Slik jeg har skjønt det får styreenheten signal fra tenning/styreenhet til tenning om turtallssignal, denne er kobla opp via turteller til en kontakt rett ved ECU.

Har målt og sjekka alt føler jeg men får ikke klikkelyd eller en fornuftig måling på dysene.....

Trenger tips! :)

Endret av Jås
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei
Nå begynner dette å bli ei stund siden, men prøver allikevel. Akkurat dette var jeg borti da jeg vekket til live min E12 med akkurat samme motor, etter å ha stått i maaange år. Når du kjinner skal kun kaldstartdysa åpne, hoveddysene når den starter. Da skal det fra en eller annen plass jeg ikke vet gå inn strøm på combo-releet som sitter ca ved bremsesylinderen (det doble). En av kontaktene på relé-et er merket med 86b, skal altså få strøm når den starter. Der skjøtet jeg på en ledning fra tenningslåsen for å gjøre det enkelt, slik at den får strøm når jeg slår på tenninga. Det er der relé-et får strøm for å åpne dyser. Måtte kjinne ei stund før det kom flere og flere host, så har den gått siden.. Hadde vært gøy med ei tilbakemelding her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!
Hos meg var det styreenhet som var defekt, fikk bytta den da starta den tvert. Dysene mine åpner også under kjinning, slik jeg leste koblingsskjema så har kombireleet konstant pluss med tenning på og får jording fra styreenhet. Det er turtallssignal fra coilen som forteller styreenheten at motor kjinner/går og at dyser skal åpne..
Min styreenhet har nok fått fukt i seg en gang og har derfor tatt kveld. Fant en brukt på ebay og siden har den starter fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...