chrisern Skrevet Desember 21, 2014 Skrevet Desember 21, 2014 Hei folkens. Jeg har i det siste tenkt å oppgradere motoren på bilen min. Jeg snakka med schmiedmann og dem sa jeg burde sette inn en spisere kam, super flow manifold. Er dette noe dere har gjort tidligere på deres biler. Hvordan blir det i form av godkjenning hos bt? Er det ikke lov å oppgradere bilens ytelse med 15% ? Har tenkt på motor også ja. Men orker ikke så mye fram og tilbake med bt. Dyrt blir det også. Så lenge man må oppgradere understell Men hvordan blir det om jeg hadde satt inn en 318 is motor. Trenger jeg annen girkasse og understell for det?
termin Skrevet Desember 22, 2014 Skrevet Desember 22, 2014 Finnes mange tråder om dette allerede. Uansett så er ikke 318i motoren verdt å bruke penger på.Mitt konkrete råd til deg er at om du vil ha mer hester, så kjøper du deg 318is motor som passer bolt on direkte på girkassen din, samt plug and play i elnettet, eller så kjøper du deg en E36 med 6'er. Om du vil ha det 100% lovlig så må du også oppgradere understellet ditt om du setter i en 318is motor, men tviler på at veigvesenet ser forskjell på en 318i og en 318is.
chrisern Skrevet Desember 22, 2014 Forfatter Skrevet Desember 22, 2014 Vis jeg skal oppgradere til 318 is motor. Hva kan jeg bruke fra 318i på 318 is motor. Hva av understell må jeg oppgradere? For å godkjenne hos bt. Hva er det første jeg må gjøre hos bt i godkjennings prossesen?. Hva vil godkjenningen koste?. Er vell ingen oppgraderings avgift til staten så lenge bilen har vært i Norge mere en 10 år
termin Skrevet Desember 22, 2014 Skrevet Desember 22, 2014 Vet ikke komplett liste for dette, men les tråden min for noen råd. Tror det bare er bremser som trengs for å få godkjent dette. Skaff deg KOMPLETT 318is motor med clutch og ECU, og så passer det rett nedi hos deg.
chrisern Skrevet Desember 22, 2014 Forfatter Skrevet Desember 22, 2014 Jeg har jo kjøpt ny vannpumpe og coil. vil disse fungere på 318is motoren?
chrisern Skrevet Desember 22, 2014 Forfatter Skrevet Desember 22, 2014 og en ting til, hvordan blir det med senke settet. kan jeg fortsatt bruke det samme?
chrisern Skrevet Desember 22, 2014 Forfatter Skrevet Desember 22, 2014 er det liksom bare å skaffe en 318is motor, montere dette så dra å godkjenne. eller må jeg sende søknad først?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå