Gå til innhold

Clutch problem BMW M5 e61/e60 smg

OMusken
 Share

Anbefalte innlegg

Kjørte M5`n (e61 08 mod) i dag. Bilen har bare gått 76tusen. Kjørte i power mode.(P500) Dro på i 4 gir opp til 5-6 tusen omdr. når jeg skulle skifte gir, sto 4 tallet bare å blinket i displayet, jeg slapp gassen og bilen rykket/humpet fremover. Trykket 3 ganger til opp til 7.gir og ga forsiktig gass og kjente at bilen"slo" inn i gir..

Kjørte pent hjemover, og i noen rundkjøringer(ned i 1 gir) trodde jeg bilen skulle stoppe helt. da humpet den fremover når jeg skulle dra igang igjen, til den slutt fikk kontakt.

Bilen fungerer bra når den først er i gir, men under giring er den helt jævlig, slår i kassa og i bakakselen, før jeg kan fortsette fremover.

Leste meg opp på utenlandske forum, der var det en tråd, hvor dette var beskrevet helt likt.

Det endte med ny clutch, svinghjul, utløserlager og styre hylse. 

Har akkurat kjøpt bilen, så den blir levert inn hos forhandler i morgen.(les garanti.) Puhh ;-)

Noen som har opplevd samme opplevelse? Løste det seg med bytte av samme deler?

Endret av OMusken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Hei. Ser det er en stund siden men du husker sikkert ? Har samme bil og det samme sjedde meg her om dagen. Jeg ville beskrevet det helt likt som du gjorde:-). Kan legge til at girkassa har fungert utmerket nå på noen kjøreturer etterpå. Husker du hva som blei bytta og  lei det bra?? Simen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...