Necman Skrevet Desember 23, 2014 Skrevet Desember 23, 2014 (endret) Hei. Sliter med vibrasjon i bilen min fra 80 å oppover, så har avbalansert dekk og byttet hardykobling har blitt litt bedre. Kan det være at jeg må bytte torsional vibrasjonsdemper (26111434254)? Går det an å ta den bort? Bilen er en e34 520i 93mod. Endret Desember 23, 2014 av Necman
Espen Aass Skrevet Desember 23, 2014 Skrevet Desember 23, 2014 Hvis du har vibrasjoner i bilen og ikke i rattet, så bør du sjekke følgende om du ikke har gjort det: Foringer og dempere bak. Slitasje. Mellomaksling. Kast/ubalanse Bremseskiver. Kast/ubalanse. Om felgene passer sikkelig på hjulnavet. (senter-ring i felgen). Dette er punkter som jeg har erfart selv på E34 540. Om torsional demperen kan fjernes vet jeg ikke, men det er en grunn til at den er der.
Necman Skrevet Desember 23, 2014 Forfatter Skrevet Desember 23, 2014 Foringer og dempere bak og bremseskiver skal være ok. Tenkte å bytte lager på mellomaksling å, men får ikke tid før etter nyttår. Googlet torsional en del i går men fant ikke så mye info om den, fant en tråd der det var noen som sa dem hadde tatt den bort. Skal ta av dekk i morgen å se på senterring til felgene. Hvis noen andre har vært borte i torsional vibrasjonsdemper tatt bort eller mått kjøpe ny tar jeg i mot alle svar med stor takk.
Forbiss Skrevet Desember 24, 2014 Skrevet Desember 24, 2014 Hadde samme problem på ein e34 eg hadde for ein del år siden. Frå 80-90 så starta det å riste i bilen, men ikkje i rattet. Dette skjedde kun med sommerdekka på riktig nok. (265 breie) Viste seg at traversforingene bak var dårlege. Satte inn nye powerflex og blei god som gull etterpå. Bare et lite tips:) Espen Aass reagerte på dette 1
Necman Skrevet Desember 31, 2014 Forfatter Skrevet Desember 31, 2014 (endret) Hoho Da var bilen go som ny igjen. Viste seg at jeg ikke hadde senterringer å dia på felg var 74,0 så fire nye senterringer å bilen var en drøm å kjøre. Takker for alle svar. Endret Desember 31, 2014 av Necman
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå