Gå til innhold

Skjev bakstilling? E39


Robin1379
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har idag hatt bilen på hjulstillingskontroll etter montering av coilovers tidligere i år. Også viser det seg at bakstilling er skjev. Rattet er også skjevt når jeg kjører rett frem, noe det ikke var før kontrollen. Bilen er heller aldri kollisjonskadet såvidt jeg vet. Så har noen en ide om hva det kan være? Er en 97 528iat.

db0bc0ad5e75354c51af9b4696ce5784.jpg

Endret av Robin1379
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at bakstilling er skjev? Er det din eller verkstedet sin konklusjon? Og hvorfor sier du/dem det? 
Er du helt sikker på at det ikke er slakk i noe? Anbefaler deg å få noen med erfaring om disse bilene til å kontrollere det. Man finner ikke slakk på disse hvis man ikke vet hvordan man skal kontrollere. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verkstedet mente noe muligens var skjevt, fikk veldig ukonkret svar på dette. Jeg har absolutt ingen formening om hva det kan være. Alt av understell fikk en skikkelig sjekk på bmw merkeverksted for ca 5-6mnd siden, ikke sjekket noen ting etter dette. Så sjekke foringer/kuler i bakstilling er første jeg burde gjøre altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men det ser jo ikke ut som at de har prøvd å justere bak i det hele tatt? Det er klart at du får skjev rattstilling når det er så stor forskjell på spissing bak. Synes det var mye camber også. 

Her må du prate med verkstedet for å høre hva de egentlig mener. Og om de har prøvd å justere bak. 
Eller så kan du dra på ett seriøst verksted for kontroll av understell og ny 4hjulskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble forsøkt å justere spissing, de mente dette var eneste som kunne justeres bak. Men ser i tis at også camber kan justeres. Om den hadde vært justert riktig ville kansje også spissing vært bedre?

At det er endel camber skyldes nok høyden på bilen, er senket endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er fullt mulig å justere spissing og camber bak på E39. Men ofte har justerings boltre satt seg så man må bytte de. Er ikke rart den bilen der er skjeiv på rattet utifra bildet. Det der er stein stokk feil. Kan nok og få justert inn camber foran men det er noe mer knot da du må flytte topplagringen. Caster foran derimot er nok vanskelig å gjøre noe med men den har ikke så mye å si.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...