Gå til innhold

Tilbakelevering av førerkort


JanÅge
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. For 8 mnd siden mistet jeg førerkortet mitt, har enda ikke hørt noe som helst om det. I går så tenkte jeg at jeg skulle søke om førerkort på tull bare for og ha prøvd. Jeg logget meg inn og da sto det at jeg hadde førerkort på Klasse B og AM. Har jeg førerkort så jeg kan bare dra opp på vegvesenet og få utdelt midlertidlig eller hva er det? Syntes det er rart det står at jeg har førerkort. Prøvde også og søke på klasse BE men da fikk jeg bare beskjed om at jeg måtte ta kurs og oppkjøring før jeg kunne søke om førerkort klasse (BE). Noen som har peiling?  Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det går 3 uker etter man har blitt fratatt førerkortet og ikke hørt noe mer angående rettsak, straff osv. så har man krav på førerkortet tilbake fram til du hører noe mer. 

 

Det gjelder vel ikke hvis han godtok beslaget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står alltid hvilke førerkortklasser man hadde ervervet i forkant av førerkortbeslaget. Husker ikke nøyaktig greia nå, men et sted på siden skal det kunne gå an å fylle ut en søknad om tilbakelevering, som må gjøres uansett hvor lenge du ble nektet å kjøre bil. Selv kjørte jeg til satans veivesen og fikk hjelp med det der og der gikk det for seg på følgende vis:

 

Leverte en unødvendig detaljert, vanskelig formulert og byråkratisk søknad om tilbakelevering

Satans uvesen sendte søknaden til grisen

Purken innvilget dette da sperrefristen hadde gått ut

Fikk lov å ta teori som følge av dette

Bestod teori med et nødskrik

Deretter måtte sadist-SVV sende enda en søknad til grisen med forespørsel om vandel siden søknaden ble innvilget

Den ble også innvilget

Dernest fikk jeg muligheten til å bestille oppkjøring elektronisk på min side på Satans Vegvesen sine nettsider

 

Nå vet ikke jeg hvor lenge du mistet den så kanskje du slipper å måtte kjøre opp og ta teori på nytt, og da regner jeg med at det ihvertfall er bittelitt enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...