Gå til innhold

B230fk motor i e30


Arax2
 Share

Anbefalte innlegg

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-b20_b21_b23_b230-till-getraglada-med-los-sprangkapa.html

 

Her er det, adapterplate for getrag kasse på rødblokka. Men likevel ville jeg kjøpt ei ZF-kasse i fra en 330/530d fra bakaxel.se typ http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-b20_b21_b23_b230-till-getraglada-med-los-sprangkapa.html

 

Den tåler enda mer juling, bakaxel.se har også alt annet du trenger for å få kassa på plass. Men i E30 så er det kanskje like greit og bruke ei getrag kasse fra en 325?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse står jo egentlig på skeive originalt men ikke noe problem å rettstille de.

med bunnpanne oljepumpe fra B20

 

Det spørs hvor mye effekt en ønsker å ta ut hvor mye en bør / må gjøre med disse motorene. Hva og hvor mye har du ønske om?

 

Jeg kjørte nesten 100K med min 940 før jeg solgte den. Den klarte ca 230Hk helt orginal motor, bare byttet turbo TD04-19T med vinklet avgasshus. (høyere Ar) og chip + ekstra tenning (flytting av lask på pinner på jetoronicen) mulighet for +3grader til 

T-kammen lager da et vannvittig bunndrag men lite futt i toppen og dessverre ganske mye baktrykk.

Så bytte av Kam bør være langt opp på listen om en skal ta ut mer effekt.

 

Girkasse kommer jo litt an på hva en har fra før og hva en får tak i.

Hvis du har en Getrag ville jeg brukt den, ellers så er ZF som nevn et godt valg sammen med Borg Wagner T5 kasse.

Finnes omsveiset og adaptere å få til alle disse.

Endret av Tyggern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter som sagt på svar fra bts i desse dager!

Da vil valget bli enklere!

Men ønsker 250 pluss i effekt!

Så da er Volvo motoren et ok valg å trimme!

Civic motor vil eg ikke ha,blir for kostbart å få så mye effekt ut av en sugemotor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Prisen ferdig bremset er 55000

Motoren selges komplett. 

Den er rettstilt, tilpasset e36

Motoren står til bremsing for justering nå, men blir ikke bremset føre om halv annen uke.

Motor bremset 265hk og 305nm

-Er 531topp

-2•55 Weber 

-grovt grenrør

-2 skivet tilton clutch 

-justerbar turtallsperre

-8 skinka langslag stålveiv

-smidde råder, stempler

-rå kam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...