Gå til innhold

Bytte høytallere på en e34

Anbefalte innlegg

Hallo! Har endelig fått lappen, og bmwen på veien, men det er noe som mangler. Standard høytallere er jo bare papp, og egentlig ikke noe å bruke, så har derfor valgt å bruke ca 15.000kr på nytt anlegg til bilen.

Har lest mye om at å bytte høytallere kan være vanskelig på grunn av dybden i dørene, men jeg har kikket litt på diverse sider, og ser at man får tak i adaptere. Er det noe å satse på? Vurderer å sette 6,5 både fremme og bake, også en kraftig subwoofer bake.

Så da spør jeg dere eksperter om tips. Har tenkt å kjøpe forsterkere brukt, da det er mye billigere. Skal bytte ut alt av kabler, og blir mest sannsynlig å kjøpe en dab spiller, men er svært usikker på hvordan spiller jeg skal bruke. Har tenkt å kjøpe focal 6,5 fulltone høytalere bake, og komponent sett fremme, også blir jeg mest sannsynlig å koble ut de små høyttalerene i dashbordet.

Så jeg setter stor pris på alt av tips som kan fåes. Takker på forhånd

Endret av Furyon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

E34 har ikke høytalere i dørene, men de sitter forran dem i sidepanelet.
Så lenge du ikke har for dype høytalere skal de gå greit inn der med 6,5"
du har også høytalere på dashen din der du må ha diskant, evt, liten koaksial høytaler.

går helt fint å legge diskantene der du har de små høytalerene i dashen.

Hadde ikke giddet å kjøpe svindyre komponentsett før du har en forsterker til å drive de. en spiller har absolutt ikke kraft nok til å drive ok høytalere bra.
Har du sedan eller stv? stv trenger ikke veldig kraftig sub for å få mye lyd, og vil du fortsatt ha en kraftig en trenger du fort ikke tenke så mye på høytalere bak da suben overdøver dem for baksetepassasjerene uansett.

Har ikke sett i en sedan, men hvertfall i en stv ville jeg gått for digitale forsterkere pga lavere varmeutvikling, så du kan legge dem i under gulvet mellom hjulbrønn og baksete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...