lasseihlen Skrevet Januar 11, 2015 Skrevet Januar 11, 2015 Har ett problem med min BMW E90 320i 2005. Kjørte hjem fra skolen forrige uke, dermed hoppet kjøleslangen fra radiatoren til motoren av. Stoppet med en gang, satt på slangen med ny klemme og fylte opp med væske igjen. Så kjørte jeg hjem, når jeg stoppet bilen kom det hvit røyk. Når den står og går på tomgang skjer det ingenting, men den minste lille kjøreturen så begynner det og ryke. Kommer heller ikke opp feilmeldinger på temperatur i kjørecomputeren. Kan det være vannpumpa eller en termostat som har tatt kvelden? Blir utrolig glad for kjapt svar
Sammyen Skrevet Januar 11, 2015 Skrevet Januar 11, 2015 (endret) Termostat tviler eg på tok skade, men lurer på om pumpa går for fort når det ikkje er motstand i "vatnet" og sliter seg, meget usikker på dette då.Vifta vil klare å kjøle motoren på tomgang men er det ikkje sirkulasjon så vil det bli for mykje når den kjører.Det er ingen ulyder rundt vannpumpen, mangel på trykk i ekspasjonstank o.l?Bruker den olja eller vatn? Er det misfarge på olja? Har du luftet etter slangen hoppet av?Stoppet du sekundet etter slangen hoppet av eller merket du det på temp i dashet? Endret Januar 11, 2015 av Sammyen
lasseihlen Skrevet Januar 13, 2015 Forfatter Skrevet Januar 13, 2015 Når jeg tar ut den ene termostaten, så går radiator vifta på fullt. Med en gang jeg setter den i igjen, slutter den med en gang. Bruker ikke vann eller olje, ikke misfarging på olja. Har luftet systemet etter slangen hoppet av. Stoppet ca 200 meter etter slangen hoppet av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå