Gå til innhold

feil på LED-baklykter? - e46 coupe preface

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Edit: Fant ut at det er skiltlysene som er problemet. Selve den du setter pæren på er ødelagt :(!

I løpet av hele juleferien stod bilen ute i kulden mens jeg var på ferie.

Etter ferien lå jeg merke til at jeg får opp feil på baklysene i dash. Feilen i dashbordet lyser fra 10-30 sekunder før det forsvinner. 

Jeg har sjekket om alle lysene bak virker, og det gjør dem. Jeg har til og med koblet av og på pluss polen. 

Noen forslag?  

Edit: Det er forresten ingen fast mønster. Feilen oppstår når den føler for det. Alle lysene fungerer som de skal selv om jeg får opp feil i dash. Hmm?

Endret av Kattlikzm
Skrevet

Hvordan er helsen på batteriet ditt? Jeg sliter med samme problemet på en ´09 A4 når det er kaldt ute, og som da tydeligvis tapper batteriet. Lader jeg opp batteriet med vedlikeholdslader blir feilen borte, selv i kraftig kulde. 

Skrevet

Sliter du forresten med å starte bilen når du har det problemet? Kom på at jeg ikke har startproblemer. :P

Neida, den starter som bare det! Men det kan virke som at de LED-greiene (når ettermontert) er følsomme for spenningsfall eller noe slikt, det er gjerne bare den ene lykten hos meg som skaper problemer. Starter bilen - lykta gir feilmelding - stopper bilen - starter igjen umiddelbart etterpå, og da får jeg ingen feilmelding eller noen problemer. Alt lyser som det skal, det er bare det at det hender jeg får feilmelding første gangen jeg starter den, slik som deg. Har funnet ut at det henger sammen med om batteriet har stått i kulda og tydeligvis taper seg, om sommeren er aldri dette noe problem. Nå er batteriet mitt snart på 7-året, og det har levd et hardt liv i kulda og med en del småkjøring - som dieselbiler ikke akkurat elsker ;)

Skrevet

Neida, den starter som bare det! Men det kan virke som at de LED-greiene (når ettermontert) er følsomme for spenningsfall eller noe slikt, det er gjerne bare den ene lykten hos meg som skaper problemer. Starter bilen - lykta gir feilmelding - stopper bilen - starter igjen umiddelbart etterpå, og da får jeg ingen feilmelding eller noen problemer. Alt lyser som det skal, det er bare det at det hender jeg får feilmelding første gangen jeg starter den, slik som deg. Har funnet ut at det henger sammen med om batteriet har stått i kulda og tydeligvis taper seg, om sommeren er aldri dette noe problem. Nå er batteriet mitt snart på 7-året, og det har levd et hardt liv i kulda og med en del småkjøring - som dieselbiler ikke akkurat elsker ;)

Kanskje på tide å bytte til nytt batteri da? :P.

Glemte kanskje å nevne en ting: Problemet oppstår mens man kjører, ikke når man starter motoren. 

Pleier som regel å begynne å lyse i dashbordet etter 5 min kjøring. Feilmeldingen vises i 10-30 sekunder, og blir borte i 1-2 min før den kommer på igjen.

Jeg håper det er batteriet som er problemet. Bilen står ute og lader nå. Oppdaterer tråden om 2-3 timer :)

Skrevet (endret)

Ladet batteriet i ca 3 timer. Ingen effekt! :(

Gah! Blir irritert!

Edit: Får forresten opp feil på BEGGE baklyktene. Alt fungerer, ingen LED dioder blinker heller. Skjønner ingenting! :(

Endret av Kattlikzm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...