Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har den siste tiden hatt problemer med å starte bilen min. Når jeg vrir om nøkkelen og skal starte den så er det bare som om starteren bare går rundt, men slår ikke inn (trur jeg da..). Kommer bare sånn suselyd. Batteriet er dog litt dårlig, men lader det ofte når det er kaldt ute. 

Noen som har peiling på om det kan være starteren? Og in case, hvor sitter den og er den lett å bytte selv? 

Er forsovidt en E46 318i 99-mod stv, om det skulle ha noe betydning..

Hilsen LitePeiling92. 

Skrevet

Ville prøvd med nytt/opplada batteri sia du seier at dette lader seg ut fort i kaldt vær. Så ein kan legge vekk Batteri som mulig årsak.

Turner motoren?

Skrevet

Ville prøvd med nytt/opplada batteri sia du seier at dette lader seg ut fort i kaldt vær. Så ein kan legge vekk Batteri som mulig årsak.

Turner motoren?

Etter at den har stått natta over på lading så starter den som regel på første forsøk. Men noen timer senere f.eks, når den har stått rolig, så kan den være litt tungstarta. Prøver alltid å kjøre bilen god og varm før jeg parkerer den. 

Skrevet

Turner motoren?

Hva mener du med turner..?

Skrevet (endret)

Så du har ikkje prøvd no med nyladet batteri?

Hørest ut som du bør bytte batteriet og visst det ikkje hjelper må du ta ein kikk på dynamoen

Hva mener du med turner..?

Det er når motoren går "rundt"

Endret av Sammyen
Skrevet

Så du har ikkje prøvd no med nyladet batteri?

Hørest ut som du bør bytte batteriet og visst det ikkje hjelper må du ta ein kikk på dynamoen

Det er når motoren går "rundt" men tenner ikkje og dermed går kun på startern

Som sagt så starter den greit med nyladet batteri, men det bruker ikke å holde utover dagen. Kun når starter den for første gang etter det er lada opp. 

Åja, ja det skjer ofte..

Skrevet

Hørest typisk ut som dårlig batteri her du. Prøv eit annet batteri som du veit skal holde lenge.

Visst dette õg tømmer seg utover dagen så lader ikkje dynamoen skikkelig eller noe trekker strøm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...