Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Takk takk alle sammen.

Da bytter jeg den kamaksling Sensor imorgen, jeg kjøpte bare en kamaksling Sensor, og dt er dn på venstre side som har den kablen også.

(bilen min skal sannsynligvis ha to kamaksling Sensor, en til hver kam om jeg ikke tar feil? ), for bare be til høyre makter at det var den kamaksling Sensor jeg kjøpte =P.

Den jeg holder på bilde er veivsensor ( bilde 5)?

Og sannsynligvis skal den jeg skrudde ut igår (bilde 4) være kamaksling Sensor på høyre side, da lo denne litt lenger nede og bak "kjøleveske boksen" ( bilde 3) man ser ledningene som har blitt nakne, har noen tips til hvordan jeg for på en strømpe der?

Disse så ganske så forskjellige ut, og den ene var cm høyre enn andre, forskjellige nummer PA66 - GS30 / PA66 - GS20. renset bare den gamle og skrudde den inn igjen.

Den kamaksling Sensor jg kjøpte har en kabel også med.

Burde jeg heise opp bilen for å komme meg frem til veivsensor om jeg trenger å bytte ut den?

Bytter kamaksling Sensor på høyre side (førerside) imorgen, kommer tilbake med hvordan det gikk =)

Takk igjen =)

Endret av Wazzaa10
Skrevet (endret)

Det er sprekk der. Faktisk!!!!

Tusentakk kossmaster og Erik!

Mn hva gjør jeg med veivsensor og kamaksling Sensor nå =/? Kjøpte inn dette..

Finnes det no video på hvordan jeg for demontert og montert den?, ser jo enkelt ut?

Men merker bilen "rykker" til rundt 2000 omregninger, akselerer dårlig, du har en veiviser for hvor mye bensin den trekkern inn, denne flyr jo på max og da er jeg har jeg så vidt trykket ned på pedalen.. ? Kamaksling?

Endret av Wazzaa10
Skrevet

Du tar av slangeklemmene bare, men skift den først så hvis det ikke hjalp så monterer du den nye kam sensoren. Veivsensoren kan du vel få tilbake pengene der du kjøpe den også kam sensoren hvis du ikke trenger den. 

Skrevet

Byttet luftbelgen.

Fikk forbedringer, bilen stopper ikke.

Lurer på om jeg fikk Belgen godt nok fast, for jeg hører at motoren trekker litt ekstra luft.

Før var det sånn at jeg kunne trykke inn pedalen på et viss punkt å bilen døde ut.. Det skjer ikke nå, men i det jeg trykker inn på gassen hører man at den drar en snev av ekstra luft i innsuget.

La merke til at den "snorkelen" som går fra forfanger opp til luftfilter boksen, som skal trekke luft opp har knekt, kan det ha noe å si?

Vurderer å gå gjennom luftbelgen engang til..

Kan det være noe annet?

Hører kun en sånn små fusking i det jeg trykker ned pedalen, bilen stopper ikke lenger ved lav turtall eller på lyskryss.

Merker også at av og til så setter turtallet seg fast på mellom 2500 til 3000 når man har pedalen helt i bånn..?

Skrevet

Du byttet begge belgene når du byttet ja ? nr 5 og 3 på bilde.

post-65297-0-53689700-1422901478_thumb.g

At den "snorkelen" er knekt skal ikke ha noe og si på symptomene dine, siden den kommer før filteret.

Vis du er i tvil på monteringen din av ny belg så ville jeg absolutt gått over på nytt, Da dette hente på min måtte jeg inn og slette feilkoder før den ble "frisk".

Du trenger ikke noe mer avansert en en bluetooth/obd2 leser for dette om bilen er nyere en slutten av 1998.

http://www.ebay.com/itm/ELM327-OBDII-OBD2-Bluetooth-Auto-Car-Diagnostic-Interface-Scanner-SC-/261688924128?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cede017e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...