Dal-z Skrevet Januar 26, 2015 Skrevet Januar 26, 2015 Hei Når jeg bruker e46'en, så kan den finne på å kutte helt uten forvarsel, når den kutter, så begynner batterilampa å lyse og sist jeg brukte den, så stoppa bilen helt og dsc + gul varsellampe begynte å lyse i dashbordet. Kamakselsensor er bortimot ny og dynamoen ser ikke ut til å være gåen, målte batterispenninga i sta, og da viste den 14,2V. Kan legge til at bilen har stått en stund og når jeg skulle starte den, så var den helt tom for strøm, fikk lånt en startbooster og da starta den og gikk i noen sekunder, men iløpet av disse sekundene, så kutta den på samme vis som den kan finne på å gjøre når jeg kjører. Fikk lada opp igjen batteriet og nå gikk den fint på tomgang ihvertfall. Hva kan være feilen her?
gullsakar Skrevet Januar 26, 2015 Skrevet Januar 26, 2015 Hei Når jeg bruker e46'en, så kan den finne på å kutte helt uten forvarsel, når den kutter, så begynner batterilampa å lyse og sist jeg brukte den, så stoppa bilen helt og dsc + gul varsellampe begynte å lyse i dashbordet. Kamakselsensor er bortimot ny og dynamoen ser ikke ut til å være gåen, målte batterispenninga i sta, og da viste den 14,2V. Kan legge til at bilen har stått en stund og når jeg skulle starte den, så var den helt tom for strøm, fikk lånt en startbooster og da starta den og gikk i noen sekunder, men iløpet av disse sekundene, så kutta den på samme vis som den kan finne på å gjøre når jeg kjører. Fikk lada opp igjen batteriet og nå gikk den fint på tomgang ihvertfall. Hva kan være feilen her? Hvis batteri har vært dypt utladet kan det være mulig at det er defekt. At du får 14,2v betyr ikke at batteriet tar til seg lading selv om dynamo leverer nok. Prøv et fullt oppladet batteri. Om det gamle er defekt kan du prøve å redde det med en C-tek lader med 'recond' funksjon.
Dal-z Skrevet Januar 27, 2015 Forfatter Skrevet Januar 27, 2015 Hmm, får ta å prøve med et batteri jeg vet er friskt da.
Dal-z Skrevet Januar 29, 2015 Forfatter Skrevet Januar 29, 2015 Prøvde med et nyopplada batteri i dag, kjørte rundt 25km og bilen gikk helt fint.. Montro om det var dette som var feilen da!
gullsakar Skrevet Januar 29, 2015 Skrevet Januar 29, 2015 Prøvde med et nyopplada batteri i dag, kjørte rundt 25km og bilen gikk helt fint.. Montro om det var dette som var feilen da! trenger ikke nødvendigvis være mer komplisert en det.. så får du heller grave dypere om feilen kommer igjen..
Halvardhog Skrevet Februar 1, 2015 Skrevet Februar 1, 2015 Har akkuratt samme problem med min nå! Men jeg skifta batteri rett før jul.Noen som vet hva problemet kan være?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå