Gå til innhold

e39 520i 98 mod tenner ikke.

hon
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kinner og motoren tenner noen ganger, men vil ikke starte helt. Går tom for strøm , og må lades igjen.

Kondens?

En eller annen sensor?

Tenningsmodul?

Litt tungvint å få den til verksted, men ser vel ut til at det må bli løsningen om jeg ikke finner ut noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la den gå helt tom for strøm her gang, ha ladern på når du prøver.

Det kan være veiv/kamsensor eller hva som helst egentlig, vanskelig uten diagnose. 

Prøv med startgass/axe/hårspray inn i lutfilterboksen å se om den sveiver igang, kan og hende at det ikke kommer bensin fram, sjekk bensinpumpesikring, ligger vel i hanskerommet på din?

Kan hende det er kondens ja, fyll litt rødsprit på tanken og gjerne litt nyere bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kinner og motoren tenner noen ganger, men vil ikke starte helt. Går tom for strøm , og må lades igjen.

Kondens? Hvis du fyller 95 oktan, neppe.

En eller annen sensor? Som nevnt av bmwman24, mest sansynlig feil verdier på kam/veivsensor.

Tenningsmodul? Lite sansynlig hvis motor tenner noen ganger.

Litt tungvint å få den til verksted, men ser vel ut til at det må bli løsningen om jeg ikke finner ut noe.

Det enkleste er vel og ta en diagonose for og finne hva som er feil, for det kan være mange forskjellige feil som gjør at motor ikke starter.

Det er flere her inne som kan hjelpe deg med dette:

http://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tr%C3%A5den-oppdatert-180313/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...