Kim-Håvard Didriksen Skrevet Februar 4, 2015 Share Skrevet Februar 4, 2015 Hei. Har problem med tomgangen på min bmw 523i 1996 modell. Motoren har vært druknet i kjøleveske begge veier, men har nå byttet topp. Tomgangen er blitt veldig variabel. Først når jeg starter bilen går den normalt, men hvis jeg gir gass balanserer turtallet seg på 1,5 omdreininger, av og til ligger den og svaier mellom 1,5 og 2. Stopper jeg motoren nå, og da starter igjen, starter den rett på 1,5-2 omdreininger. Dette skjer også under kjøring, veldig slitsomt. Siden det har vært vann i innsuget og eksos i 3-4 måneder tenkte jeg det at det er en føler gåen. Har vært inne å sjekket på lamdasonen, men tar jeg ut kontaktene til disse er problemet fortsatt der. Noen som vet hvordan jeg burde gå fram med feilsøkingen, eller hva som er gåen her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim-Håvard Didriksen Skrevet Februar 5, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2015 Ingen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Februar 5, 2015 Share Skrevet Februar 5, 2015 Kan ikkje hjelpe det med annet enn å sei at ein diagnose kan gje deg svar; så lenge det ikkje er eit mekanisk problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå