myrvoll Skrevet Februar 10, 2015 Skrevet Februar 10, 2015 (endret) er en e34 m50b20 Har nettopp bytta toppaking og alt av pakinger oppover til motoren , og ventiltetninger..... var jo såklart av med registerkjeda(1og 2) og kamakslinger, tok ikke av hovedkjeda, låste den fast i tannhjulet begge sidene. Er nesten 100% sikker på at jeg ikke gjorde noe feil med registeret..har sjekka bilder jeg har av kamakslingene på og de står riktige i forhold til bentley manual kan legge ved bilder om ønskelig..., Er også veldig sikker på att jeg satt på Kjede nr 2, med tannhjul riktig og, går jo bare på en vei..og forholdet mellom kamakslingene er rett og, tror jeg..faen skal legge ved bilde senere! Har tatt ut en tennplugg, den var litt våt og luktet bensin.. ikke noe ekstremt dynka, muligens lite ?:s Har montert i gammel plugg og kortslutten den mot jord når jeg starta, fikk gnist.., Motoren får strøm og gnist, så mistenker noe registerkrøll men sliter med å se hvor feilen kan ha vært (uten å ta opp topdekselet) for jeg er 99%sikker det er riktig. Dette er starten rett etter tilkobling av batteri, noe som må resettes, ?? nødmodus ? Trenger TIPS, alt settes pris på., høres ut som den vil starte på første Crank, men så bare samme lyden hvor den drar rundt og rundt og rundt. Endret Februar 12, 2015 av Sjøbuse Endret topic. Les forumsregel 3!
eriksen76 Skrevet Februar 11, 2015 Skrevet Februar 11, 2015 På en Nissan til en kjenning, måtte vi dra ut sikringen til bensinpumpen for å få start, da den bare har blitt kjørt inn i garasje hvor batteriet har blitt koblet fra i noen dager. (plugget da sikringen inn igjen i det den startet) Aner ikke om noe slikt kan forekomme på disse da verdt et forsøk kanskje.
bmwmann24 Skrevet Februar 11, 2015 Skrevet Februar 11, 2015 (endret) Du har sjekka at det kommer fram bensin? Endret Februar 11, 2015 av bmwmann24
eriksen76 Skrevet Februar 11, 2015 Skrevet Februar 11, 2015 (endret) Mobiln klikka, skulle ikke skrive noe... Endret Februar 11, 2015 av eriksen76
Sammyen Skrevet Februar 11, 2015 Skrevet Februar 11, 2015 (endret) Du satt på coilene samme plass som du tok dei ut?Sjekk på fuelrailen om du har testskrue til å dobbeltsjekke bensin Endret Februar 11, 2015 av Sammyen
bmwmann24 Skrevet Februar 12, 2015 Skrevet Februar 12, 2015 Du satt på coilene samme plass som du tok dei ut? Sjekk på fuelrailen om du har testskrue til å dobbeltsjekke bensin spiller ingen rolle hvordan om han stokker om på coilene, og coil-ledningene passer vel bare på sine respektive plasser:=) Om han ikke har testskrue så kan han bare stappe slangen på "in" siden ned i en colaflaske, da ser man fort om det kommer bensin eller ei.
myrvoll Skrevet Februar 16, 2015 Forfatter Skrevet Februar 16, 2015 På en Nissan til en kjenning, måtte vi dra ut sikringen til bensinpumpen for å få start, da den bare har blitt kjørt inn i garasje hvor batteriet har blitt koblet fra i noen dager. (plugget da sikringen inn igjen i det den startet) Aner ikke om noe slikt kan forekomme på disse da verdt et forsøk kanskje. Takk, men motoren sveiver og jeg har gnist , hadde din det da? kan jo prøve
myrvoll Skrevet Februar 16, 2015 Forfatter Skrevet Februar 16, 2015 spiller ingen rolle hvordan om han stokker om på coilene, og coil-ledningene passer vel bare på sine respektive plasser:=) Om han ikke har testskrue så kan han bare stappe slangen på "in" siden ned i en colaflaske, da ser man fort om det kommer bensin eller ei. spiller ingen rolle hvordan om han stokker om på coilene, og coil-ledningene passer vel bare på sine respektive plasser:=) Om han ikke har testskrue så kan han bare stappe slangen på "in" siden ned i en colaflaske, da ser man fort om det kommer bensin eller ei. Har testa begge slanger, får bensin både til og i retur , tennpluggene er våte, mistenker feiltenning på forskjellige sylindere til feil tid, har hatt oppe registeret FLERE ganger og prøvd med kamaksler både på dødunkt og 180 Grader fra dødpunkt, AKA tenning på sylinder 1 og 6 , ikkenoe funker, får heller ikke noe fyk ut av eksosen som jeg skulle hatt, starter jo faen ikke,,skjønner ikke bæret..alt tima riktig osv, eneste er kamaksling tannhjulene men mener alt er riktig her og..sett på youtube,bentley manual osv..finner ikke feilen! har gnist i plugger!
eriksen76 Skrevet Februar 17, 2015 Skrevet Februar 17, 2015 Takk, men motoren sveiver og jeg har gnist , hadde din det da? kan jo prøveDen sveivet og tente var og slik at den holdte på å starte med en gang, men daua like fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå