Gå til innhold

Godkjenne E36 Med turbo motor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. eg er i gang med og godkjenne ein E36 325 Coupe med M50B25 Turbo nå. 

ein simpel enkel søknad er sendt til biltilsynet og venter spendt på svar nå. 
da bilen er tatt med turbo og må på teknisk. 

tenkte å gå dette fult ut. alt på denne bilen skal i vognkortet koste va de koste vil. 
dette kan da kje vær så alt for hardt å få gjennom. 

har bedt om og få godkjenne bilen med 320hk og tilsvarende nm som i 3,2 M3.
da eg har bremser til 3,2 M3 på bilen. 

har lest mye rart om denne Syklus testen og co utslippet alle skriker om nor det kommer til godkjenning av Turbo. 
men trur kje det skal vær det største problemet.
har i søknaden bed om og få godkjenne dennne med ein Turbo chip. men det vil bli brukt eit vipec pnp sprut på org ledningsnett. som ikke vil bli synligt.

noen som har noen tips innspill til meg ? tass i mot med stort takk

Mvh 

Skrevet

Så dem IC eller noe sånt da eller? siden du valgte og lukke opp panseret? Dem kan jo bare ta deg på visuelle ting. Hjul,bremser, oppheng, lyd, eksos osv. 

Nå vet jeg ikke hvor lang tid det er til du må på kontroll, men hadde tatt ut turboen og vist den original og så tatt det med godkjenning. 

Du må ta utslipp og at dette kommer overens med bilens faktiske utslipp (trur det er noe sånn) og så må du ha papirer på turbo at den kan brukes til din bil osv, Det er bare noe jeg trur har lest. Det enkleste er å ringe eller dra ned på Biltilsynet og få info derifra :) Ønsker deg lykke til! :) 

Skrevet

En gammel eiger som ble stoppet. Klue her er at eg vil ha dette i vognkort. Da det kan bli eit fint vognkort å falle tilbake på.

Noen her så veit om noen godkjente bmwr med turbo fra etter 90 talet?

Skrevet

Problemet er ikke effekt og nm. For å få dettte kodkjent må du ha Syklustest på utslipp på motor og det gjøres på TUV godkjenning i tyskland og koster fler titalls tusen kroner

Skrevet

Lever i eit lite håp om positiv tilbakemelding på mailen. Skal ta noen videre tlfer utpåmårodagen. Så får vi se.

Ja har lest mye om denne syklustest greiene å tuv i tyskland. Men etter og ha sitt både 90 tals å nyere bmwer med godkjent turbomotor trur eg dette er muligt.

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...