arvidka Skrevet Februar 22, 2015 Skrevet Februar 22, 2015 Hei! Har en 2008 modell E90 pre-LCI med N43 firesylindret bensinmotor 170hk. Bilen har kun gått 52000 km(!) Har nå etter jul opplevd at trykk på startknappen IKKE har medført umiddelbar start. Startmotor sviver greit, men motor tenner ikke på første forsøk, må gjerne gjenta eller holde startknappen inne lenge. Kan dreie seg om 5-8 sekunder. Når den først startet, gikk den prikkfritt, ingen feilmeldinger eller lys, og alt virket normalt. Jeg fryktet at dette startproblem kunne være den omtalte HPFP høytrykks-bensinpumpe feilen som jeg har lest litt om. Bavaria tok diagnose: Jeg fikk vite at bensintanken var todelt. Fordelingen mellom høyre og venstre tankhalvdel var feil:Bensinmåleren viste kvart tank, men fordelingen var egentlig halvfull på den ene siden, og tom på den andre siden av tanken.. Så derfor kunne det ta litt tid å få bensin til å starte. Ingen andre feilmeldinger. De spurte om problemet var størst når det var lite bensin på tanken, men det hadde jeg ikke lagt merke til eller tenkt på. Vi ble enige om at bilen hadde utdatert software, så det kunne være en dataglipp. Det ble avtalt oppdatering av software til 2015, og etter en prøvetur rapporterte Bavaria at det nå på ny diagnose var lik fordeling mellom høyre og venstre tankhalvdel, og problemet forsvant faktisk! Dette var en måned siden. Nå har jeg to morgener, på kald og fuktig bil, igjen opplevd samme nølende start, og det gir meg en viss usikkerhet. Noen ideer?? Takknemlig for innspill.
arvidka Skrevet Februar 25, 2015 Forfatter Skrevet Februar 25, 2015 Iingen som har noen ideer omkring dette? Er det passiv forflytning av bensin mellom de to tankhalvdeler, eller er det en pumpe??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå