Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tilfelle du en dag behøver litt info:)

 

Cylinderlock

Byt skruvar: Ja
Drag åt: 30 Nm
Drag åt: 80°
Drag åt: 80°

 

Övriga motoråtdragningsmoment
Ramlager Byt skruvar: Nej
Ramlager 1. moment: 20 Nm
Ramlager 2. moment: 70°

 

Vevstakslager Byt skruvar: Ja
Vevstakslager 1. moment: 5 Nm
Vevstakslager 2. moment: 20 Nm+80°

 

Oljepump till cylinderblock : 22 Nm
 

Oljetrågsskruvar

M6 x 8.8 = 10 Nm
M6 x 10.9 = 12 Nm
 

Avtappningsplugg för oljetråg

M12 = 25 Nm
M18 = 30 Nm
M22 = 60 Nm

 

Svänghjul/drivplatta : 105 Nm/ 
drivplatta

Använd nya skruvar.

 

Automatväxel = 120 Nm
 

 

Kopplingstryckplatta

Använd nya skruvar.
M8 - 8.8 = 25 Nm
M8 - 10.9 = 34 Nm

 

Vevaxelremskivans/dämparens centrumskruv
 

Vevaxelremskiva

Använd en ny skruv och drag åt i följande steg:
100 Nm
60°
60°
30°

 

Kamaxelhus/lageröverfall

M6 = 10 Nm
M7 = 15 Nm
M8 = 20 Nm
 

Ventilkåpans skruvar

M6 = 10 Nm
M7 = 15 Nm
 

Inloppsrör till cylinderlock

M8 = 22 Nm
M7 = 15 Nm
M6 = 10 Nm
 

Utloppsrör till cylinderlock

Använd nya muttrar.
M6 = 10 Nm
M7 = 15 Nm
M8 = 23 Nm
Tändstift : 30-33 Nm
Lambdasond : 55 Nm
Knacksensor : 20 Nm
Åtdragningsmoment för chassi
Framnav : 290 Nm
Baknav : 250 Nm
Styrstagsled : 33-40 Nm
Bromsskiva till nav Fram: 16 Nm
Bromsoksfäste Fram: 28 Nm
Bromsok/fäste till nav Fram: 110 Nm
Bromsskiva till nav Bak: 16 Nm
Bromsoksfäste Bak: 28 Nm
Bromsok/fäste till nav Bak: 67 Nm
Bromssköld till nav Bak: 65 Nm
Hjul : 120±10 Nm Autodatas Anmärkning

Skrevet

I tilfelle du en dag behøver litt info:)

 

Cylinderlock

Byt skruvar: Ja

Drag åt: 30 Nm

Drag åt: 80°

Drag åt: 80°

 

Övriga motoråtdragningsmoment

Ramlager Byt skruvar: Nej

Ramlager 1. moment: 20 Nm

Ramlager 2. moment: 70°

 

Vevstakslager Byt skruvar: Ja

Vevstakslager 1. moment: 5 Nm

Vevstakslager 2. moment: 20 Nm+80°

 

Oljepump till cylinderblock : 22 Nm

 

Oljetrågsskruvar

M6 x 8.8 = 10 Nm

M6 x 10.9 = 12 Nm

 

Avtappningsplugg för oljetråg

M12 = 25 Nm

M18 = 30 Nm

M22 = 60 Nm

 

Svänghjul/drivplatta : 105 Nm/ 

drivplatta

Använd nya skruvar.

 

Automatväxel = 120 Nm

 

 

Kopplingstryckplatta

Använd nya skruvar.

M8 - 8.8 = 25 Nm

M8 - 10.9 = 34 Nm

 

Vevaxelremskivans/dämparens centrumskruv

 

Vevaxelremskiva

Använd en ny skruv och drag åt i följande steg:

100 Nm

60°

60°

30°

 

Kamaxelhus/lageröverfall

M6 = 10 Nm

M7 = 15 Nm

M8 = 20 Nm

 

Ventilkåpans skruvar

M6 = 10 Nm

M7 = 15 Nm

 

Inloppsrör till cylinderlock

M8 = 22 Nm

M7 = 15 Nm

M6 = 10 Nm

 

Utloppsrör till cylinderlock

Använd nya muttrar.

M6 = 10 Nm

M7 = 15 Nm

M8 = 23 Nm

Tändstift : 30-33 Nm

Lambdasond : 55 Nm

Knacksensor : 20 Nm

Åtdragningsmoment för chassi

Framnav : 290 Nm

Baknav : 250 Nm

Styrstagsled : 33-40 Nm

Bromsskiva till nav Fram: 16 Nm

Bromsoksfäste Fram: 28 Nm

Bromsok/fäste till nav Fram: 110 Nm

Bromsskiva till nav Bak: 16 Nm

Bromsoksfäste Bak: 28 Nm

Bromsok/fäste till nav Bak: 67 Nm

Bromssköld till nav Bak: 65 Nm

Hjul : 120±10 Nm Autodatas Anmärkning

Da er det bare og begynne med restaurering. :bmw:

 

Takk! \:D/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...