Jholmseth Skrevet Mars 8, 2015 Skrevet Mars 8, 2015 Hei!Har en utrolig irriterende hyle/kvittre lyd fra bilen. Er en 97' 528ia. Det kan høres ut som om lyden kommer fra område dynamo/servopumpe. Noen som har vært borti slik lyd før? Har hatt av reima å bytta et løpehjul, uten at det hjalp.Legger ved en videosnutt av lyden. https://www.youtube.com/watch?v=71ScHBMJE0E&feature=youtu.be
The Edge Skrevet Mars 8, 2015 Skrevet Mars 8, 2015 (endret) Har akkurat hatt samme ulyd selv, det viste seg å komme fra reimstrammeren. Jeg bare smurte den opp ved å skru den ut og dryppe litt olje inn i fjøra og la den renne litt rundt inni der.. Stille vart det. Reimstrammeren min ser iallefall ut som her Altså, ikke løpe-/strammehjulet som laget lyden, men den strammemekanismen som hjulet er festet til.. Endret Mars 8, 2015 av The Edge
Jholmseth Skrevet Mars 8, 2015 Forfatter Skrevet Mars 8, 2015 Hm..okei, få prøve det da. Brukte du noe spesiell olje da eller?
The Edge Skrevet Mars 8, 2015 Skrevet Mars 8, 2015 Kom ikke på noe bedre enn å dryppe noe vanlig motorolje inn i der, man kommer jo ikke til på noe annet vis.. Må snu og vende på den så oljen får rent rundt og smurt hele fjøra. Så må man la det overskytende renne ut igjen litt og tørke av den før man monterer den igjen. Finnes kanskje bedre metoder/midler å bruke og kan jo være at permanent løsning blir å bytte strammeren, men den har iallefall vært stille siden jeg smurte den for 4-5 uker siden. Test den gjerne i skrustikka både før og etter smøring for å forsikre deg om at du faktisk har funnet kilden til ulyden, og at du har fått den bort ved å smøre den. Jeg hadde iallefall eksakt samme lyden som du har lagt ut i videoen der og fikk fremkalt den ved å spenne strammeren fast i stikka og snu på den andre delen med en stor tang.
Jholmseth Skrevet Mars 9, 2015 Forfatter Skrevet Mars 9, 2015 (endret) Skjønner Men når jeg søker på mitt reg nr, får jeg opp en litt annen type enn det du har. Vil man kunne smøre opp denne og? http://www.koed.no/no/Catalog/Car/BMW/E39/Lim/528i/ECE/L/A/19970200/11/18/1/11_1499/ Endret Mars 9, 2015 av Jholmseth
The Edge Skrevet Mars 9, 2015 Skrevet Mars 9, 2015 (endret) Skjønner Men når jeg søker på mitt reg nr, får jeg opp en litt annen type enn det du har. Vil man kunne smøre opp denne og? http://www.koed.no/no/Catalog/Car/BMW/E39/Lim/528i/ECE/L/A/19970200/11/18/1/11_1499/ Det var den delen du viser til der også jeg forventet å finne på min bil, men det viste seg at jeg har den som jeg linket til. Jeg finner den ikke i farten, men det var en post på forumet her der en hadde en eller annen ulyd, der har vedkommende blitt kvitt lyden ved å fylle på olje i den sylinderen som du viser til. Så det kan kanskje forsøkes dersom du har en slik og den lager lyd. Husker ikke hvilke olje vedkommende hadde brukt. Nå trenger jo ikke kilden til ulyden å være reimstrammeren i ditt tilfelle, men det var det iallefall for meg. Og det er jo ikke sikkert at min løsning er riktig måte å gjøre det på, men det funket for meg enn så lenge. Edit: Her er den posten jeg ikke fant i sted.. Endret Mars 9, 2015 av The Edge
Jholmseth Skrevet Mars 9, 2015 Forfatter Skrevet Mars 9, 2015 Når jeg tenker meg om, mener jeg å huske at jeg også hadde den mekaniske typen. Skal ta den av å prøve å smøre den opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå