Jås Skrevet Mars 15, 2015 Skrevet Mars 15, 2015 (endret) Hei! Har en e39 som fjusker avogtil, nå har det blitt oftere. Når den fjusker så drar den utrolig dårlig, og kan stoppe om en slipper gassen mot et kryss for eksempel. Når vi gir gass dør den nesten først, før den øker turtallet. Den er ikke slik hele tiden, kan gå fint i perioder. Har tatt diagnose og da kommer det opp feil nr 65 nockenwellen-sensor : einlass Google translate sier meg at dette er kamaksel sensor innløp, noen som kan bekrefte at dette kan være problemet mitt? Og er det nr 18 på bildet under? Endret Mars 15, 2015 av Jås
Hollabaloo Skrevet Mars 15, 2015 Skrevet Mars 15, 2015 Nei det er ikke kamakselsensoren til en M52 du har funnet der, du har funnet impulsgiveren. Kamakselsensor har delenr 12141703221. Styr unna billige ebay-sensorer, flere eksempler på tvilsom kvalitet. Original sensor eller OEM skal koste ca 1000 kr. Symptomene dine tyder på kamakselsensor ja, men i og med at du har benyttet et generisk diagnosesysm er det vanskelig å stole 100% på at det kun er kamakselsensor og ikke også veivakselsensor (INPA leser derimot av korrekt for M52). Men jeg ville begynt med kamakselsensoren. Espen Aass reagerte på dette 1
Jås Skrevet Mars 16, 2015 Forfatter Skrevet Mars 16, 2015 Nei det er ikke kamakselsensoren til en M52 du har funnet der, du har funnet impulsgiveren. Kamakselsensor har delenr 12141703221. Styr unna billige ebay-sensorer, flere eksempler på tvilsom kvalitet. Original sensor eller OEM skal koste ca 1000 kr. Symptomene dine tyder på kamakselsensor ja, men i og med at du har benyttet et generisk diagnosesysm er det vanskelig å stole 100% på at det kun er kamakselsensor og ikke også veivakselsensor (INPA leser derimot av korrekt for M52). Men jeg ville begynt med kamakselsensoren. Takker for svar! Når jeg søker opp nr du sier på min bil så finnes det ikke til min bil på GS sine sider vertfall... Hvor sitter denne sensoren? Bak oljefilterhuset ca eller tar jeg feil der også? Har skrudd mest gammel BMW type 80-talls...hehe...
Hollabaloo Skrevet Mars 16, 2015 Skrevet Mars 16, 2015 Nr. 17 på bildet: http://gyazo.com/fb0a2b394f81fbbd0cca388d6c7b79ad
Jås Skrevet Mars 16, 2015 Forfatter Skrevet Mars 16, 2015 Har snakka med GS og fått bekrefte hvilken sensor det er, og bestilt..
Jås Skrevet April 10, 2015 Forfatter Skrevet April 10, 2015 Kan oppdatere her, bytta den sensoren jeg trodde det var, og bilen er friskmeldt
Espen Aass Skrevet April 10, 2015 Skrevet April 10, 2015 Kan oppdatere her, bytta den sensoren jeg trodde det var, og bilen er friskmeldt Flott med tilbakemelding, for folk som søker! Bra det ordnet seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå