Gå til innhold

Bmw 525 med turbo 94mod, Gatebil/banebil.


 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lufter Bmw E34 525 turbo bilen min for salg, for har ikke tid til å bruke og holde på med den.

Det er en E34 520 94 mod bil.

Skilt er levert, den er ikke godkjent med turbo å sånn, så blir mest brukt med prøveskilt.

Det er bygd om til 525 med Motor og drivverk.

 

Motor er en vanos motor som er bygd om til ikke vanos.

Motor har fått en overhaling. Nye lager, pakninger, planslipt blokk og topp. Har satt inn ikke vanos råder, slik at kompforholdet er: 8:1.

Det er org toppakning med ARP toppbolter. Fungerer meget bra.

 

Satt inn større radiator(ALU), med ekstern kjølevesketank. 

 

Datasprut, BSE sprut, en lokal på Notodden som har satt opp, følger med mappeprogram, og wireskjematikk. Veldig enkelt program, som de fleste får til hvis man har lyst.

 

680cc (3 bar) Siemens Deka dyser, og en bensintrykksregulator på bensinsystemet. Bosch 044 pumpe.

 

Er en Garret GT3582R kulelagerturbo, men vannkjøling, er et støpejernsgrenerør, ikke det beste, dårlig flow i det. Skulle vært lagd et nytt et i Rustfritt eller noe i den duren får at det skulle blitt bra, men har ikke hatt til til å lage det.

Extern wastegate, 44mm tial, v-band.

 

Montert Stor intercooler, husker ikke målene på den.

Montert oljekjøler.

 

Er montert en ekstra innsugskam på eksosiden i stedet for eksoskam.

 

Eksosanlegg har jeg selv lagd. 3". Et OK anlegg, men kunne kanskje tenkt meg å lagd det på nytt i rustfritt, og lagt det litt andeledes. Men har ikke tid. Men for all del, det som er der er helt ok og fungerer bra, det henger og slenger ikke heller, fast og fint, ganske tett oppunder gulvet. Fin Lyd i bilen, Spesielt når du får litt turbortrykk;) 

 

Sitter i ZF M3 5trinns girkasse, med M20 svinghjul, 6-pucks lamell og en Sachs 618 trykkplate. Lamellen begynner å bli slitt, så den bør nok byttes etterhvert.  Ville da satt inn en 4-pucks, siden den tåler litt mer. 

Sveiset sperre på den, ikke beste løsningen. Var en plan om å bytte den til noe ordentlig, men ikke blitt gjort.

 

Det sitter K-sport coilovers på den med camberjustering. Bolt on Coilovers.

Har powerfleks foringer i det meste, men ikke alt.

Bremser foran er K-sport 330mmx32mm med 8 stempels kalippere, bak så er det slissa skiver med noen gule EBC klosser, skal vel være "sport/racing" klosser. Handbrekk er nytt, wire, fjærer, band osv.

Har økt svingradiusen litt.

 

Felger, Rondell D58, 17" 2 sett. et sett med 2 10" breie hjul, og resten er 8,5. Men en 8,5 felg er litt skadet, men fungerer som slurre felg. Står på Falken gateslicks dekk på 2 av 8,5" felgene.

Ellers følger det med litt div andre felger.

 

Sikkert noe jeg har glemt med motor og drivverk men.

 

Karosseiet fikk ny lakk i 2010, da blei det tatt det meste av rust, som blei finni. Blei lakket inni dører og baki bagaserom og, men ikke motorrom.

Sitter på M-sport fanger foran, og M-sport sideskjørt, og en org ulakka bakfanger da M-sport fangeren blei ødelagt.  

Frontfangeren er ikke fin, skulle hatt en ny en.

Hvite blinklys rund baut.

Proffsota ruter, sider og bakrute.

Nye Dørlister, på utsiden

Har 2 Sabelt Bøttestoler og et sabelt 3 eika ratt, Semsket skinn på rattet.. men litt slitt.

Står i vanlig M-sport stoler til vanlig kjøring, som har litt slitt trekk.

 

Er en bulk på bakskjermen v side. og en liten bulk på panseret.  et hakk i lakken h. fordør.

 

Følger med en haug med div deler, gidder ikke å skrive.

 

Kanskje noe jeg har glemt her å men. får bare spørre

 

Tenker 70000kr, men prisen kan diskuteres, Eller Bud. Er litt usikker på hva den er verdt, så har bare satt en ca sum som jeg kunne tenkt meg for den, så kan vi diskutere den i tilfelle. så det er bare å huge ut. Jeg gir den heller ikke bort,så kan la den stå.

Jeg har lagt veldig mye penger i den, så syns det er dumt at den ikke blir brukt eller får fiksa de tinga som må fikses, den står bare i garasjen og støver om dagen.

Så Hvis noen er interessert så er det bare å ringe. 

 

Tlf:94371458

 

Mvh Ole Hennig

post-45454-0-02859100-1426671699_thumb.j

post-45454-0-56362100-1426671710_thumb.j

post-45454-0-57145600-1426671769_thumb.j

post-45454-0-33068300-1426671821_thumb.j

post-45454-0-69874500-1426671835_thumb.j

post-45454-0-73562500-1426671845_thumb.j

post-45454-0-13511700-1426671857_thumb.j

post-45454-0-33449400-1426671867_thumb.j

post-45454-0-22193400-1426671877_thumb.j

post-45454-0-62051500-1426671887_thumb.j

post-45454-0-24177400-1426671916_thumb.j

post-45454-0-41143300-1426671928_thumb.j

post-45454-0-98297900-1426671936_thumb.j

post-45454-0-39420000-1426671946_thumb.j

post-45454-0-86940500-1426671970_thumb.j

post-45454-0-12423400-1426671983_thumb.j

post-45454-0-91526100-1426671993_thumb.j

post-45454-0-66515600-1426672002_thumb.j

Endret av Ole525turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...