Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Har en 2001 320i Cab som jeg nettopp har kjøpt. Kommer dunkelyder fra under/bak bilen ved giring, ikke bestandig, hovedsaklig ved giring fra 3-4 gir. Lyden kommer før jeg har sluppet clutchen, og hvis jeg f.eks setter den tilbake i fri og så i 4 igjen så er som regel ikke lyden der. Noen som har vært borti lignende å vet hva man kan se etter? Har tenkt hardykobling, og eller slakk i noe oppheng til diffen. 

Skrevet

Du kan rulle under og sjekke hardykoblingen samtidig som du sjekker opphenget til traversen!
Er redd alle understellslyder på E46 og tenker alltid på subframe disaster. Siden det kun skjer i visse gir så tviler eg på at dette er problemet.-

Ville gått under bilen og sett etter slakk, løse skruer o.l.

Holder ein knapp på traversforingene dine er modne for bytting
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=735904&highlight=subframe+diy

Skrevet

Holder og en knapp på traversforinger, men kan jo seff være hardykobling, diff-foringer. Gjengangern på bakhjulstrekkere er jo traversforingene. 

Skrevet

se etter slakk i drivakslingene, gjekk opp ett hjul og prøv å snurre det fram og bak, se om medbringer beveger seg likt uten forskyvning

Skrevet

Jeg ville kikket godt på den bakre difforingen. Hos meg hadde denne en sprekk på begge sider av bolten og diffen kunne rimelig lett bevege seg og lage lyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...