Gå til innhold

problemer med å koble bluetooth på 2007 X3 til ny iPhone

Anbefalte innlegg

Hei

Tatt over min fars BMW X3 2007 modell. Den har bluetooth kompatibilitet for telefon. Vet den har funket før, men nå finner den ikke iPhone 6´en noen enheter å koble sammen mot. Og jeg har prøvd og prøvd.

Jeg frykter det er fordi blåtannen i bilen er for gammel til ny blåtannteknologi. Noen som kan be- eller avkrefte det?

Og hvis det bekreftes vet noen om det er mulig å omgå på noen måte? Den har et sånt gammel opplegg i midtkonsollen for å sette en ekstra mobiltelefon i. Kanskje det er mulig å koble på noe bluetooth opplegg der?

Takk for svar

Lars

Endret av larsi79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg hadde også litt problemer med min 2013 F30 med bluetooth.  Men lastet ned ny software fra Bmw og nå funker alt helt fint med Iphone 6  :) Kan være du også får lastet ned ny programvare til din vis du har USB i midtkonsoll eller hanskerom.

http://www.bmw.no/no/no/owners/navigation/bluetooth/bluetooth_software_update.html

Endret av supersame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Kan avkrefte dette. Har iPhone 6 koblet opp mot x3 2004. Bare sett i nøkkelen uten å vri om, trykk på knappen med "snakkehode" i midtkonsollen (under lokket) i ca. 3 sekunder, start bilen, mens du fortsetter å holde inn knappen i ca. 3 sekunder til før du slipper den. Da kommer det opp noe sånn som "activating bluetooth" og BMW dukker opp på mobilen. Legg inn koden som følger med bilen på telefonen og vips alt fungerer smooth. Telefonlisten og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...