Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har en e34 520 95 modell med vanos. Etter motorbytte til m50b25 non vanos, så vil ikke motoren starte. Motoren kommer fra e36 325, så elnett er litt annerledes. Har allerede byttet over div kjøleslanger, bunnpanne, oljepumpe, grenrør og forskjellig. Motoren dras irundt av startmotoren, men ingenting skjer. Bensinpumpa går ikkje lenger. Og får ikke gnist heller. Har byttet hjerne, ser ikke ut som at det kommer strøm fram til releet til bensinpumpa og div. Trenger hjelp ! Legger med noen bilder av lendinger som forskjellg fra elnettene. Takker for svar !

post-80953-0-11543800-1428003428_thumb.j

post-80953-0-22976000-1428003438_thumb.j

post-80953-0-40937000-1428003447_thumb.j

post-80953-0-00942500-1428003461_thumb.j

Endret av ivaropstad
Skrevet (endret)

Bilen din har vel en form for EWS (startsperre) så om ikke nøkkel, ews, styreenhet er samspilt så får ikke bensinpumpa strøm og tenning kuttes vel ut på noen modeller, avhengig av hvordan EWS du har. 

RPM motorsport kan nok hjelpe deg med kodingen av alle komponentene. Send en mail til dem, hvis ingen her inne koder for deg.

Endret av bmwmann24
Skrevet

Når jeg byttet motor, E38 728 1996, så måtte jeg bruke styringsbokser som var til bilen, og ikke "ny" motor.

Hvis ikke må du bytte alt fra bilen som motoren kommer fra. (tenningslås/nøkkel EWS og styreboks for motor og automatkasse, hvis det er automat.)

Skrevet

Nei, hva er det? :-P

Bilen din har vel en form for EWS (startsperre) så om ikke nøkkel, ews, styreenhet er samspilt så får ikke bensinpumpa strøm og tenning kuttes vel ut på noen modeller, avhengig av hvordan EWS du har. 

RPM motorsport kan nok hjelpe deg med kodingen av alle komponentene. Send en mail til dem, hvis ingen her inne koder for deg.

Det hjelper litt å lese innleggene til folk, vil eg påstå.

Skrevet

by

byttet motor i en e34 uten vanos.til en motor fra en e39, 2,8 literen med vanos, fikk ikke start på den, fikk start på den når jeg satte på reimhjulet til e34 uten vanos, det reimhjulene er ikke lik på de to iallefall, regner du har reimhjulet til nymotoren på, jeg brukte nå det ledningsnettett som tilhørte bilen
Skrevet

Nonvanos og vanos ledningsnett\hjerner passer ikke overens. Men viss ledningsnettet er det samme som hjernen så er det nok midt 92' eller tidligere viss det var Non-vanos. "Da skal alt gå bra"

Men:

Hvor er ledningen som skal her? "Tenningstrøm, å generell strøm til hjernen"

post-47974-0-64950200-1428184985_thumb.j

Å, denne ledningen... Ta av litt av den sorte isolasjonen, hvilken farge er ledninge inni?

post-47974-0-07709000-1428184986_thumb.j

Skrevet (endret)

Hei. Ledningen på det nederste bilde er brun/orange inni, er en annen ledning som er rød inni. Rekner med at det er den som skal til tenningsstrøm..?

Endret av ivaropstad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...